autodestrukcyjneWarsztat wyposaża w praktyczną umiejętność prowadzenia rozmów psychoedukacyjnych z uczniem i jego rodziną odnośnie do autodestrukcyjnych zachowań. Pozwala na prawidłowe zaprojektowanie programu wsparcia ucznia na terenie szkoły i porusza kwestię istotnej współpracy pomiędzy uczniem – szkołą – rodziną ucznia w zakresie możliwych form udzielanej pomocy. W trakcie zajęć określimy, w którym miejscu kończą się możliwości pomocy, jakimi dysponują pedagog lub psycholog szkolny, oraz o tym, jak radzić sobie z sytuacją niepowodzenia w pracy z uczniem wykazującym autodestrukcyjne zachowania.

Adresaci:
pedagodzy, psycholodzy, wychowawcy klas; osoby posiadające teoretyczne podstawy z zakresu autodestrukcji i depresyjnych zachowań młodzieży, mające kontakt z młodzieżą dokonującą samouszkodzeń, po próbach samobójczych, z zaburzeniami depresyjnymi lub odżywiania.

Tematyka:
• Diagnozowanie rodzaju zaburzenia występującego u ucznia.
• Budowanie systemu pomocy i wsparcia – uruchomienie zasobów rodziny, poradni psychologiczno-pedagogicznej,
   poradni zdrowia psychicznego itp.
• Scenariusze rozmowy z uczniem dokonującym samouszkodzeń, po próbie samobójczej, dotkniętym anoreksją.
   Sporządzenie kontraktu współpracy, ustalenie zasad dalszego kontaktu. Praktyczne ćwiczenia.
• Przekazywanie informacji rodzinie nastolatka – miniwarsztaty sposobów komunikacji z rodziną nastolatka, u którego
   występują autodestruktywne zachowania. Wypracowywanie strategii współpracy.
• Zapobieganie rozprzestrzenianiu się fali samookaleczeń i prób samobójczych na terenie szkoły.
• Ochrona zasobów własnych – wypracowanie systemu własnej kontroli nastroju oraz posiadanych zasobów.
   Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.

Czas trwania: 8 godzin dydaktycznych
Termin i miejsce szkolenia: 20.05.2017 r. (sobota), godz. 9.00-16.00
Cena: 240 zł (obejmuje materiały szkoleniowe, materiały warsztatowe, zaświadczenie, serwis kawowy)

Prowadząca: Adrianna Skaza – socjolog,  psychoterapeuta, trener grup, wykładowca akademicki; prowadzi szkolenia od 18 lat; specjalizuje się w szkoleniach zawiązanych z umiejętnością radzenia sobie z stresem, komunikacją interpersonalną, psychopatologią; doświadczenie w pracy z młodzieżą zdobywała w Specjalistycznej Poradni Terapeutycznej dla Dzieci Młodzieży i Ich Rodzin oraz Centrum Psychologiczno-Terapeutycznym „Carpe Diem”; niestrudzenie nakłania do inwestowania w rozwój wewnętrzny udowadniając, że zaprocentuje to poczuciem sukcesu w życiu nie tylko zawodowym ale i osobistym; wesoła optymistka, z wyczuciem i inteligencją prowadząca najtrudniejsze tematy szkoleniowe.

Program szkolenia do pobrania

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz

Zapisz


Salon Edukacyjny EMPIRIALubię toZnajdz nas na Facebooku Google+Kanał RSS

Używamy cookies i innych technologii m.in. w celach: świadczenia usług i prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się wiecej na temat naszej polityki prywatności i zastosowania plików cookies odwiedż naszą stronę polityki prywatności, i zapoznaj się szczegółowo z naszą polityką i warunkami użytkowania serwisu Salonu Edukacujnego EMPIRIA.

  Akceptuje pliki cookie na tej stronie.
Polityka prywatności