Cykl szkoleniowy dla cyfrowych imigrantów

7silnia5Być z TIK-iem na TAK – to już nie ekstrawagancja nauczycielska, ale konieczność w pracy z pokoleniem cyfrowych tubylców. Można poprzestać na pokazaniu uczniom zdjęcia w Internecie czy projekcji filmu, ale jednocześnie można sprawić, by to samo zdjęcie angażowało do wykonania interaktywnego ćwiczenia, a film był powodem do dyskusji online. Posiadając jedynie umiejętność obsługi przeglądarki internetowej i odbierania poczty internetowej, każdy nauczyciel może w ciągu zaledwie kilku miesięcy stać się mistrzem w organizowaniu swojej pracy przy pomocy aplikacji internetowych.

Zapraszamy na cyfrową migrację do wirtualnego świata cyfrowych tubylców!

Po co? Żeby językiem pokolenia Y kontynuować relację mistrza i ucznia.

Odwracanie lekcji z TIK-iem
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na TIK-owe 45 minut

Termin „flipped classroom” („odwrócona klasa”) ma już wieloletnią tradycję w krajach anglosaskich i tam kojarzony jest zazwyczaj z lekcjami poprzedzonymi oglądaniem filmów. W Polsce model lekcji odwróconej pojawił się stosunkowo niedawno, jednak jego wysoka skuteczność zachęciła nauczycieli do eksperymentowania nie tylko z filmem, ale z całą bazą materiałów edukacyjnych znalezionych w Internecie. Sedno lekcji odwróconej polega na przejęciu przez uczniów odpowiedzialności za proces uczenia się. Nauczyciel staje się przewodnikiem dostarczającym materiały i kierującym pracą.
W centrum znajduje się uczeń, który tworzy lekcję i w ten sposób wyjątkowo szybko przyswaja wiedzę. Na czym polega przygotowanie lekcji odwróconej? Jak znaleźć odpowiednie źródła do lekcji z różnych przedmiotów? Które strony i portale internetowe można wykorzystać podczas lekcji? Jakich narzędzi TIK użyć, aby sprawdzać wiedzę nabytą przez uczniów? To pytania, na które odpowiedzi pojawią się podczas szkolenia. Odwróć role w klasie i sprawdź, jak uczeń staje się swoim własnym nauczycielem.

Czytaj więcej...

Niezwykle proste programowanie i animacje
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na TIK-owe 45 minut

Według najnowszych ustaleń Ministerstwa Edukacji Narodowej programowanie staje się kluczową kompetencją XXI wieku. Dlatego konieczne jest wprowadzenie go do edukacji formalnej już od pierwszej klasy szkoły podstawowej i kontynuowanie aż do klasy maturalnej. Wychodząc naprzeciw potrzebom, wspólnie rozpocznijmy drogę do programowania i zachęćmy do niego uczniów poprzez przygodę w programach Logomocja, Baltie i Scratch.

Czytaj więcej...

Nowoczesna prezentacja
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na TIK-owe 45 minut

Pecha kucha (czyt. pe-czak-cza) to niezwykle inspirujący pomysł na prezentację rodem z Japonii. Pokaz składa się z dwudziestu slajdów, każdy emitowany jest przez dwadzieścia sekund. Obrazy przesuwają się automatycznie, niezależnie od tego, czy prezentujący skończył mówić czy też nie. Co więcej, nie ma na nich ani słowa. Dlaczego warto wykorzystywać Pecha kuchę na lekcjach? Jak to zrobić? Gdzie znaleźć inspirujące zdjęcia? Jak prawo autorskie działa w sieci? Odpowiedzi na te pytania znajdziemy na szkoleniu „Nowoczesna prezentacja”.

Czytaj więcej...

Uczeń twórcą komiksu, filmu animowanego i książki online
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na TIK-owe 45 minut

Jeszcze nigdy tworzenie nie było tak proste! Teraz każdy może stać się autorem komiksu, filmu animowanego czy książki z ilustracjami (picture-book). Wystarczy odrobina kreatywności i komputer z dostępem do Internetu. Jeśli szukasz pomysłu na swoje lekcje, chcesz poznać nie tylko same aplikacje krok po kroku, ale i dobre praktyki wykorzystania narzędzi na lekcjach różnych przedmiotów, to szkolenie jest dla Ciebie!

Czytaj więcej...

Blogi klasowe i strona internetowa
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na TIK-owe 45 minut

Według danych portalu „Statista” w ciągu ostatnich pięciu lat liczba blogów i stron internetowych zakładanych przez użytkowników Internetu wzrosła o 300%. W trakcie jednej minuty na świecie przybywa kilkaset postów pisanych przez właścicieli własnej przestrzeni w sieci. Coraz więcej nauczycieli decyduje się wyjść z cienia biernego uczestnictwa w wirtualnych wycieczkach czytelniczych. Czasem zaczynają od zamieszczenia wiadomości pod czyimś tekstem lub skomentowania wpisów. Kiedy to nie wystarcza, znajdują jeden z co najmniej stu powodów, dla których warto, aby nauczyciel posiadał własny blog lub własną stronę internetową. Kilka z tych powodów to między innymi: chęć dostępu do materiałów w dowolnym miejscu i czasie, możliwość kontaktu z uczniami, dzielenie się pomysłami na lekcje, gromadzenie zbioru ciekawych pomocy dydaktycznych, posiadanie przestrzeni do pracy w projekcie, prowadzenie koła zainteresowań, pomoc w przygotowywaniu do konkursów, tworzenie kroniki wydarzeń z życia klasy. Lista jest niewyczerpana i zależy tylko od potrzeby danego nauczyciela. Nie zależy natomiast od jego umiejętności informatycznych. Wystarczy, że nauczyciel potrafi obsługiwać przeglądarkę internetową. A potem jeszcze kilka kliknięć i... witamy na stronie/blogu nauczyciela (tu wpisz swoje imię i nazwisko).

Czytaj więcej...

Wirtualne platformy grywalizacyjne i komunikacyjne
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na TIK-owe 45 minut

Połączenie uczenia stacjonarnego z uczeniem online (tzw. blended learning) to już nie wyzwanie edukacji XXI wieku, ale rzeczywistość obecna w coraz większej liczbie szkół. Nauka i komunikacja (pomiędzy uczniami oraz uczniami i nauczycielem) w naturalny sposób przenoszą się poza klasę szkolną. Jeśli do nauki dodamy elementy charakterystyczne dla gamifikacji (np. przypisywanie określonych zadań, punktowanie, współpracę pomiędzy uczestnikami, nagradzanie odznakami), wówczas odrabianie zadań domowych czy przygotowanie się na kolejną lekcję uzyskają dodatkowo wymiar zabawowy. Psychologowie są zgodni – nauka połączona z przyjemnością jest najbardziej efektywna. W jaki sposób nauczyciel może budować wiedzę uczniów na tych pozytywnych emocjach? Pierwszym krokiem może być administrowanie wirtualną platformą dla grupy uczniów, na której nauczyciel komunikuje się ze swoimi podopiecznymi, skłania ich do dyskusji, obserwuje tę dyskusję, przypisuje quizy, ankiety, zadania, a potem ma możliwość ich ocenienia (czy docenienia). Może także samodzielnie tworzyć multimedialne lekcje, które angażują uczniów dużo bardziej niż kolejne strony podręcznika. W trzecim kroku pozostaje nam już tylko monitorować aktywność ucznia przy komputerze – tym razem bez ograniczenia czasowego. Zagrajmy w edukację!

Czytaj więcej...

Mania quizowania
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na TIK-owe 45 minut

A może by tak ksero przenieść do lamusa? Odejść od powielanych testów i zastąpić je narzędziami online? Nic nie tracimy, a zyskujemy czas, zaangażowanie uczniów, nie wspominając o tak przyziemnej rzeczy jak pieniądze. Internetowy test wystarczy przygotować raz, aplikacja sama podsumuje wyniki, a uczniom spodoba się kolorowa, interaktywna forma. Ile trwa przygotowanie testu? Kilka minut. Sprawdźcie!

Czytaj więcej...


Salon Edukacyjny EMPIRIALubię toZnajdz nas na Facebooku Google+Kanał RSS

Używamy cookies i innych technologii m.in. w celach: świadczenia usług i prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się wiecej na temat naszej polityki prywatności i zastosowania plików cookies odwiedż naszą stronę polityki prywatności, i zapoznaj się szczegółowo z naszą polityką i warunkami użytkowania serwisu Salonu Edukacujnego EMPIRIA.

  Akceptuje pliki cookie na tej stronie.
Polityka prywatności