Cykl szkoleniowy dla wrażliwych i ambitnych

7silnia3Być doskonałym, idealnym, najlepszym! Taki mentalny program wielu z nas wyniosło z dzieciństwa i młodości. To sprawia, że myśląc o pracy jako nauczyciel, wychowawca, próbujemy narzucać sobie model doskonałości, nie myśląc nawet jak bardzo to nas ogranicza i wewnętrznie deprymuje.

Praca wychowawcza jest niezmiernie wdzięczna, ale i niezmiernie trudna. Wymaga bowiem ciągłej pracy przede wszystkim nad sobą. Dlatego nie zachęcamy Państwa do bycia ideałami, bo jest to nudne i zwyczajnie niemożliwe. Możliwą do realizacji przygodą i wyzwaniem jest natomiast dążenie do bycia wychowawcą coraz lepszym z danym sobie przyzwoleniem na popełnianie błędów, a więc bycie wychowawcą… WYSTARCZAJĄCO DOBRYM.

Proponowane tematy szkoleń mają na celu pomóc Państwu podjąć to wyzwanie.

Serdecznie zapraszamy.

Uczucia – jak sobie z nimi radzić?
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na bycie wychowawcą... wystarczająco dobrym

Uczucia są integralną częścią natury ludzkiej. Służą naszemu rozwojowi i są niezbędne do zrozumienia innych. Nie mamy wpływu na pojawianie się uczuć, a nieumiejętne radzenie sobie z nimi wpływa niekorzystnie na relacje i unicestwia wiele racjonalnych, wydawałoby się sensownych zabiegów wychowawczych (w myśl starego przysłowia „Gdy uczucia hulają – rozum śpi”). Jak zatem reagować w tak wszechobecnych w szkole emocjonalnych sytuacjach?

Czytaj więcej...

Etykiety – zmora wychowania
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na bycie wychowawcą... wystarczająco dobrym

Etykiety (łatki, stereotypy) są wszechobecne. Są popularne, bo mocno upraszczają życie. Uwalniają od myślenia, na swój prosty sposób porządkują świat. Niestety są nieprawdziwe i bardzo szkodliwe. Nie ma dobrych etykiet. Wszystkie przekłamują rzeczywistość, blokują rozwój, zakłócają relacje.  Warto jest uwolnić siebie i dzieci od myślenia etykietami i grania ról.

Czytaj więcej...

Wychowanie do samodzielności, czyli o odpowiedzialnym staniu na własnych nogach
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na bycie wychowawcą... wystarczająco dobrym

Samodzielność jest wielką wartością, jedynie jednak wtedy, gdy wiąże się jednocześnie z ponoszeniem odpowiedzialności. Małe dzieci lubią być samodzielne, czasem jednak dorośli (w dobrej wierze!) im w tym przeszkadzają. Potem jest coraz ciężej i dzieciom, i dorosłym. Jak zatem nie przeszkadzać dzieciom w samodzielności, jak do niej zachęcać i jak jej nie lekceważyć, aby nie stała się dla dziecka nieopłacalna?

Czytaj więcej...

Problem, konflikt, porozumienie
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na bycie wychowawcą... wystarczająco dobrym

Sytuacje problematyczne i konfliktowe często budzą lęk. Utożsamiane są bowiem z porażką i zakłóceniami w relacjach. Są one jednak nieuniknione, a nawet potrzebne – świadczą bowiem o tym, że nam na czymś zależy, są motorem innowacji. Kluczem do porozumienia jest jednak ich umiejętne rozwiązywanie, skupione nie na walce, ale na analizie potrzeb i twórczym podejściu.

Czytaj więcej...

Gdy uczeń łamie granice – działania interwencyjne nauczyciela
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na bycie wychowawcą... wystarczająco dobrym

Skuteczne niwelowanie przez nauczyciela uczniowskich zachowań niepożądanych, agresywnych i naruszających zasady to klucz do sukcesu w radzeniu sobie z codzienną rzeczywistością szkolną na każdym etapie edukacyjnym. Szkolenie dostarcza refleksji oraz praktycznych umiejętności nt. rozpoznawania trudnych zachowań uczniów w klasie i na terenie szkoły oraz rekomenduje rozwiązania w trudnych wychowawczo sytuacjach. Punktem wyjścia szkolenia są założenia terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży, która w sposób szybki i efektywny pozwala poprawić skuteczność oddziaływań wychowawczych wobec uczniów.

Czytaj więcej...

Wolność, którą dają zasady, czyli jak utrzymać dyscyplinę w klasie
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na bycie wychowawcą... wystarczająco dobrym

Skuteczne utrzymywanie ładu i dyscypliny na lekcji jest kluczowe dla efektywnej realizacji programu dydaktycznego i wspierania rozwoju ucznia. Bezpieczna, obwarowana mądrymi zasadami atmosfera na lekcji zachęca uczniów do myślenia, kreatywności i otwartości. Szkolenie dostarcza refleksji oraz praktycznych umiejętności nt. sposobów kreowania przez nauczyciela przychylnych i wspierających w rozwoju zasad i reguł. W oparciu o założenia terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży szkolenie rekomenduje praktyczne techniki pracy z niepożądanymi i naruszającymi dyscyplinę zachowaniami uczniów.

Czytaj więcej...

Pochwały, czyli jak wzmacniać dobre zachowania?
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na bycie wychowawcą... wystarczająco dobrym

Skuteczne wzmacnianie zachowań pożądanych uczniów przez nauczyciela to klucz do sukcesu. Umiejętność doceniania ucznia, dostrzegania i wyszukiwania jego pozytywów, budowanie poczucia jego wartości na mocnych stronach to repertuar profesjonalnych zachowań każdego nauczyciela i wychowawcy. Szkolenie oparte na podstawach terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży dostarcza refleksji oraz praktycznych umiejętności nt. znaczenia nagród, pochwał i przywilejów dla kształtowania pozytywnych zachowań uczniów na różnych etapach rozwoju.

Czytaj więcej...


Salon Edukacyjny EMPIRIALubię toZnajdz nas na Facebooku Google+Kanał RSS

Używamy cookies i innych technologii m.in. w celach: świadczenia usług i prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się wiecej na temat naszej polityki prywatności i zastosowania plików cookies odwiedż naszą stronę polityki prywatności, i zapoznaj się szczegółowo z naszą polityką i warunkami użytkowania serwisu Salonu Edukacujnego EMPIRIA.

  Akceptuje pliki cookie na tej stronie.
Polityka prywatności