Uzyskanie awansu zawodowego to dla nauczycieli nie lada wyzwanie. Ogrom pracy, który awansujący nauczyciel musi włożyć aby zapoznać się z dokumentacją, rozporządzeniami, ustawami i wymogami na pewno ułatwi i uporządkuje szkolenie w trakcie którego zostaną wyjaśnione wszystkie wątpliwości nauczycieli oraz przekazane cenne wskazówki, jak się dobrze do awansu zawodowego przygotować.

Czytaj więcej...

Według danych portalu „Statista” w ciągu ostatnich pięciu lat liczba blogów i stron internetowych zakładanych przez użytkowników Internetu wzrosła o 300%. W trakcie jednej minuty na świecie przybywa kilkaset postów pisanych przez właścicieli własnej przestrzeni w sieci. Coraz więcej nauczycieli decyduje się wyjść z cienia biernego uczestnictwa w wirtualnych wycieczkach czytelniczych. Czasem zaczynają od zamieszczenia wiadomości pod czyimś tekstem lub skomentowania wpisów. Kiedy to nie wystarcza, znajdują jeden z co najmniej stu powodów, dla których warto, aby nauczyciel posiadał własny blog lub własną stronę internetową. Kilka z tych powodów to między innymi: chęć dostępu do materiałów w dowolnym miejscu i czasie, możliwość kontaktu z uczniami, dzielenie się pomysłami na lekcje, gromadzenie zbioru ciekawych pomocy dydaktycznych, posiadanie przestrzeni do pracy w projekcie, prowadzenie koła zainteresowań, pomoc w przygotowywaniu do konkursów, tworzenie kroniki wydarzeń z życia klasy. Lista jest niewyczerpana i zależy tylko od potrzeby danego nauczyciela. Nie zależy natomiast od jego umiejętności informatycznych. Wystarczy, że nauczyciel potrafi obsługiwać przeglądarkę internetową. A potem jeszcze kilka kliknięć i... witamy na stronie/blogu nauczyciela (tu wpisz swoje imię i nazwisko).

Czytaj więcej...

Reforma oświaty wprowadza szereg zmian w kształtowaniu polityki kadrowej w oświacie, jak również w obszarze organizacji pracy w szkole. Jakie są prawne aspekty tych zmian? Jakie prawa i obowiązki mają nauczyciele w związku ze zmianami? Jakie są nowe regulacje dotyczące stosunku pracy dla nauczycieli? Jakie to przynosi konsekwencje? Kto ma na to wpływ? Jaki wariant zatrudnienia warto wybrać? Na co warto się zgodzić? Jakie zmiany zostają wprowadzone w obszarze planowania i organizacji pracy w nowym roku szkolnym?

Masz mnóstwo pytań? Na tym szkoleniu na większość znajdziesz odpowiedź.

Czytaj więcej...

Dzieci w szkole czytają różnie. Jednym nauka czytania przychodzi łatwo, dla innych jest poważnym problemem. Tradycyjne metody czytania wymagają od części uczniów żmudnej i ciężkiej pracy, a efekty mimo to nie zawsze są zadowalające. Rodzi to często liczne sytuacje stresowe, które powodują, że czytanie dla dziecka nie jest i nigdy już nie będzie przyjemnością. Jak pomóc tym dzieciom?

Nauczyciele dowiedzą się, jak pomóc uczniom z trudnościami w czytaniu oraz jak wprowadzać naukę czytania, aby tych trudności uniknąć.

Czytaj więcej...

Przedszkolak idzie do szkoły. Czy odnajdzie się w grupie rówieśniczej? Czy zna podstawowe zasady funkcjonowania w otaczającej go społeczności? Kształtowanie dojrzałości szkolnej dziecka zaczyna się już w pierwszym roku edukacji przedszkolnej. Jak wygląda formułowanie zasad i norm w grupie dzieci trzyletnich? Czy tak samo jak w grupie 4-,5-, 6-latków? Dlaczego i czym powinny się różnić kodeksy przedszkolaka? Czy powinniśmy się bać stosowania nagród i kar? Jaką spełniają funkcję w kształtowaniu umiejętności współżycia w grupie? Czego uczą przyszłego ucznia? W czym pomagają w szkole? Proponowane warsztaty pomogą nauczycielom systematycznie i konsekwentnie wprowadzać dzieci w świat zasad i norm. Pokażą jak można skutecznie reagować, gdy pojawi się konflikt.

Czytaj więcej...

Jedną z najlepszych części filmu science fiction Interstellar jest szalona nauka przenikająca główne wątki. Tunele czasoprzestrzenne, siła grawitacji, teoria względności i wypaczanie czasoprzestrzeni to tylko niektóre ze zjawisk, które odgrywają ważną rolę w dalekiej podróży kosmicznej astronautów. Taki rodzaj filmu daje mnóstwo możliwości zastosowania go na lekcji matematyki. A to tylko jeden z przykładów. Wyobraźcie sobie uczniów, którzy z wypiekami na twarzy stawiają hipotezy dotyczące np. drogi, prędkości, czasu i weryfikują je samodzielnie, robiąc przy tym tyle szumu, że nauczyciele z klas obok myślą, że Was nie ma.

Czytaj więcej...

Ręce są doskonałym narzędziem, dzięki któremu możemy prawidłowo funkcjonować, możemy wykonywać różnorodne przedmioty, pisać, a nawet mówić. Jednak nie zawsze ręce dziecka są sprawne, szybkie i precyzyjne. Proponowane szkolenie ma na celu wyposażenie uczestników w wiedzę i umiejętności potrzebne w procesie wspomagania rozwoju manualnego i grafomotorycznego dziecka.

Czytaj więcej...

Standardowa definicja mówi, że gamifikacja to wykorzystanie mechaniki znanej, np. z gier fabularnych i komputerowych, do modyfikowania zachowań ludzi w sytuacjach niebędących grami w celu zwiększenia ich zaangażowania. Technika bazuje na przyjemności, jaka płynie z pokonywania kolejnych osiągalnych wyzwań, rywalizacji, współpracy, itp. Gamifikacja pozwala zaangażować uczniów do zajęć, które są zgodne z naszymi oczekiwaniami, nawet jeśli są one uważane za nudne lub rutynowe. A tak niestety często wygląda lekcja matematyki.

Czytaj więcej...

Zabawy i gry dydaktyczne są atrakcyjną i bardzo lubianą przez uczniów formą pracy. Towarzyszy im swobodna atmosfera, wyzwala się uśmiech i dobry humor, co z kolei powoduje duże zaangażowanie i pozytywne nastawienie do wysiłku intelektualnego, a jednocześnie prowadzi do rozwoju sprawności myślenia i działania. Praktyka pokazuje, że procesy uczenia się przebiegają najefektywniej, gdy ucząca się osoba zapomina o tym, że się uczy, lub nie jest tego świadoma. Zaletą stosowania gier i zabaw jest to, iż są najskuteczniejsze w tych dziedzinach, które są dla dzieci trudne do opanowania w sposób „tradycyjny”. Podczas proponowanego szkolenia będzie można się dowiedzieć, jak w atrakcyjny sposób rozwijać u uczniów myślenie matematyczne oraz jak wykształcić najlepsze cechy psychofizyczne, emocjonalne i intelektualne poprzez gry i zabawy dydaktyczne, a także co wspólnego ma Dr House z nauką matematyki młodszych dzieci oraz jak matematyczne „kuchenne rewolucje” wpływają na osiąganie sukcesów w nauce. Uczestnicy spotkania przekonają się, że matematyka nie musi być dla uczniów zmorą, lecz radością z pokonywania trudności.

Czytaj więcej...

Jest wiele sposobów na rozwijanie u dziecka różnorodnych umiejętności matematycznych. Od jakiegoś czasu swój renesans przeżywają gry planszowe i stare zabawy podwórkowe, które odbiorcom i uczestnikom przynoszą satysfakcję, a jednocześnie rozwijają pamięć, słownictwo, wyobraźnię, kreatywność, spostrzegawczość, umiejętność skupienia uwagi, inteligencję, twórcze myślenie. Gry i zabawy rozbudzają ciekawość poznawczą dziecka i umiejętności poszukiwania odpowiedzi na stawiane pytania. Różnorodność form pracy, gier, zabaw wykorzystywanych podczas zajęć pomoże dziecku szybciej osiągnąć dojrzałość szkolną.

Czytaj więcej...


Salon Edukacyjny EMPIRIALubię toZnajdz nas na Facebooku Google+Kanał RSS

Używamy cookies i innych technologii m.in. w celach: świadczenia usług i prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się wiecej na temat naszej polityki prywatności i zastosowania plików cookies odwiedż naszą stronę polityki prywatności, i zapoznaj się szczegółowo z naszą polityką i warunkami użytkowania serwisu Salonu Edukacujnego EMPIRIA.

  Akceptuje pliki cookie na tej stronie.
Polityka prywatności