11 edycja kursu trenerskiego w Szczecinie
Tematyka szkoleń
5.1 Budowanie efektywnego zespołu nauczycieli/rodziców/uczniów
Grupa a zespół. Struktura zespołu. Dynamika i fazy rozwoju. Zasady pracy zespołowej. Zachowania ułatwiające i utrudniające współpracę. Wykorzystanie potencjału zespołu do realizacji celów.
5.2 Konstruktywna informacja zwrotna
Mechanizmy i zasady informacji zwrotnej. Udzielanie i przyjmowanie informacji zwrotnej – trening umiejętności. Budowanie nowych standardów komunikacji. Komunikacja na linii nauczyciel-nauczyciel, nauczyciel-uczeń, nauczyciel-rodzic.
5.3 Praca z trudną klasą
Etykietowanie - warto czy nie? Jakie narzędzia są przydatne do pracy z "trudną klasą"? Diagnozowanie, określanie zasobów wewnętrznych i zewnętrznych, wyznaczanie celów w pracy z klasą.
5.4 Kreatywne rozwiązywanie konfliktów
Komunikacja w konflikcie. Mechanika powstawania konfliktów i punkty ich przełamywania. Poszukiwanie kreatywnych rozwiązań w sytuacji konfliktowej.
5.5 Motywowanie w pracy zespołowej uczniów/nauczycieli/rodziców
Tworzenie środowiska sprzyjającego rozwojowi zespołu. Motywacja wewnętrzna i zewnętrzna. Skuteczne metody motywujące zespół.
5.6 Gry i zabawy interpersonalne
Warsztat gier i zabaw rozwijających integrację i współpracę, wzmacniających samoocenę,  kształtujących umiejętności społeczne oraz pokazujących, jak nauczyć szacunku do samych siebie.
5.7 NLP w pracy nauczyciela
Geneza, model NLP, presupozycje, język NLP. Rozpoznawanie komunikatów manipulacyjnych. Praca z celem, motywacją i negatywnymi przekonaniami.
5.8 Analiza transakcyjna w pracy nauczyciela
Czym jest analiza transakcyjna i czemu służy. Znaki rozpoznawania w języku analizy transakcji. Typy transakcji. Trójkąt dramaturgiczny. Motory napędowe.
5.9 Trudny rozmówca
Typologia "trudnych rozmówców". Jak dotrzeć do istoty problemu – narzędzia aktywnego słuchania. Minimalizowanie barier - techniki nawiązywania dobrego kontaktu. Radzenie sobie z agresją, manipulacją i wywieraną presją.
5.10 Kara i nagroda
Indywidualizacja metod i ich adekwatność. Konsekwencja - jak z niej korzystać efektywnie? Odpowiedzialność nauczyciela, odpowiedzialność ucznia, odpowiedzialność rodzica. Co można stosować, a czego należy unikać?
5.11 Mediacja w szkole
Zasady i etapy mediacji. Techniki na impas. Podstawowe umiejętności komunikacyjne mediatora. Przeprowadzenie mediacji w sytuacji szkolnej – warsztaty.
5.12 Nauczyciel i rodzice. Budowanie wzajemnych relacji
Rozpoznawanie oczekiwań i możliwości. Bariery komunikacyjne pomiędzy rodzicami i nauczycielami – jak przekazywać rodzicom informacje o ich dzieciach. Sposoby  na współpracę z rodzicami, czyli jak poradzić sobie z różnymi formami niechęci i oporu.
5.13 Strategia marketingowa szkoły
Marketing wewnętrzny i zewnętrzny. Analiza potencjału szkoły.  Jak promować szkołę bez pieniędzy? Narzędzia komunikacji marketingowej.
5.14 Szkoła w środowisku lokalnym. Public Relations
Public Relations w aspekcie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej. Współpraca z partnerami szkoły. Kontakt z mediami. Komunikacja w social media.
5.15 Dobra promocja - skuteczna rekrutacja
Unikalność oferty edukacyjnej, jak przyciągnąć ucznia do szkoły? Dni otwarte - czy to wystarczy? Marketing wewnętrzny i zewnętrzny, narzędzia promocyjne, szkoła w sieci, media a promocja szkoły.
5.16 Profesjonalna obsługa klienta
Standardy obsługi klienta. Cechy i umiejętności pracownika obsługi. Formy i style obsługi. Błędy w kontakcie z klientem. Rozmowa z klientem. Trudny klient.
5.17 Profesjonalne zebrania z rodzicami
Zasady organizacji efektywnych zebrań. Komunikacja werbalna i niewerbalna podczas zebrań z rodzicami. Sytuacje trudne podczas spotkań z rodzicami.
5.18 Zarządzanie procesem grupowym
Procesy jawne i ukryte. Dynamika pracy grupy: fazy rozwoju grupy. Sytuacje trudne i opór. Możliwości i sposoby interwencji.
5.19 Jak używać mediów społecznościowych w szkole? – NOWOŚĆ
Czym są media społecznościowe? Media społecznościowe jako sieć nauki. Media społecznościowe w miejscu pracy. Bezpieczeństwo w sieci i odpowiedzialne korzystanie. Dlaczego YouTube nie jest siedliskiem szatana?
5.20 Współpraca z roszczeniowym rodzicem  - NOWOŚĆ
Zasady efektywnej komunikacji i współpracy w relacjach z rodzicami. Prowadzenie rozmów indywidualnych w sytuacji trudności wychowawczych. Prowadzenie spotkań z rodzicami. Autorytet nauczyciela w relacjach z rodzicami. Zagrożenia wizerunku nauczyciela w relacjach z rodzicami.
5.21 Zasady, które dają wolność, czyli jak utrzymać dyscyplinę w klasie - NOWOŚĆ
Przyczyny braku dyscypliny na lekcji. Zachowania nauczyciela wspierające ład i dyscyplinę w klasie. Znaczenie psychologiczne zasad w życiu dziecka. Kreowanie zasad w klasie. Praca nauczyciela z niepożądanymi zachowaniami w klasie oparta na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej – podstawowe techniki.
5.22 Metoda konstruktywnej konfrontacji  - NOWOŚĆ
Zachowania uczniów sprawiające nauczycielom najwięcej problemów. Typowe reakcje nauczycieli na trudne zachowania uczniów i ich skuteczność. Uwarunkowania trudnych zachowań dzieci i młodzieży. Prowokacja jako zachowanie szczególnie trudne.
Mity na temat konfrontacji. Konstruktywna konfrontacja jako skuteczna metoda komunikacji oparta na komunikacie "ja". Strategia budowania wspierających relację z uczniami – metoda sześciu kroków.
5.23 Zachowania trudne – wulgaryzmy  - NOWOŚĆ
Zachowania trudne wychowawczo – granica normy i patologii. Poziomy pracy z trudnościami wychowawczymi w szkole. Zasady interwencji w sytuacji trudności wychowawczych. Działania nauczycieli. Behawioralne techniki radzenia sobie z nieprawidłowymi zachowaniami. Współpraca z rodzicami.

Salon Edukacyjny EMPIRIALubię toZnajdz nas na Facebooku Google+Kanał RSS

Używamy cookies i innych technologii m.in. w celach: świadczenia usług i prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się wiecej na temat naszej polityki prywatności i zastosowania plików cookies odwiedż naszą stronę polityki prywatności, i zapoznaj się szczegółowo z naszą polityką i warunkami użytkowania serwisu Salonu Edukacujnego EMPIRIA.

  Akceptuje pliki cookie na tej stronie.
Polityka prywatności