11 edycja kursu trenerskiego w Szczecinie
Tematyka szkoleń
6.1 Wystąpienia publiczne
Efekt pierwszego wrażenia. Znaczenie komunikacji werbalnej i niewerbalnej.Umiejętności aktorskie a autoprezentacja - ćwiczenie praktycznych umiejętności. Opanowywanie tremy. Poznanie wybranych technik argumentacji i wywierania wpływu.
6.2 Budowanie autorytetu nauczyciela
Etykieta mowy ciała. Analiza własnego stylu zachowania. Autoprezentacja w budowaniu relacji z uczniami, rodzicami. Sterowanie emocjami.
6.3 Kultura języka jako część kultury osobistej nauczyciela
Kultura języka i jej składniki (poprawność językowa, sprawność językowa, etyka wypowiedzi, estetyka wypowiedzi). Podstawowe pojęcia kultury języka (teksty, uzus, norma, system; innowacje językowe a błędy językowe). Kultura języka polskiego w praktyce - wybrane zagadnienia poprawności językowej.
6.4 Emisja głosu
Trening oddechowy. Ćwiczenia fonacyjne. Zjawisko rezonansu. Ćwiczenia artykulacyjne. Zasady poprawnej wymowy. Elementy kultury żywego słowa.
6.5 Zarządzanie sobą w czasie
Ustalenie priorytetów – co chcę osiągnąć. Zasady Pareto i Parkinsona. Unikanie robienia rzeczy niepotrzebnych. Delegowanie obowiązków. Automotywacja. Regenerowanie własnych zasobów energetycznych.
6.6 Stres i wypalenie zawodowe
Źródła stresu zawodowego i fazy stresu (mobilizacja, rozstrojenie, destrukcja). Zastosowanie technik relaksacyjnych w sytuacjach zawodowych i prywatnych (podczas nieprzyjemnych rozmowy telefonicznych, spotkań z osobami nieuprzejmymi lub agresywnymi) Jak unikać negatywnych skutków stresu zawodowego?
6.7 Asertywny styl komunikacji
Dlaczego warto być asertywnym? Asertywność jako zdolność egzekwowania własnych praw i szanowania praw innych. Przećwiczenie technik wzmacniających zachowanie asertywne.
6.8 Negocjować - co i kiedy...?
Dlaczego warto być asertywnym? Asertywność jako zdolność egzekwowania własnych praw i szanowania praw innych. Przećwiczenie technik wzmacniających zachowanie asertywne.
6.9 Autocoaching – jak generować energię, gdy brakuje sił
Odkurzanie samoświadomości. Przekonania ograniczające, jak je rozpoznać i jak je pokonać. Stwórz siebie na nowo – jakim chcesz być człowiekiem/nauczycielem/rodzicem/kolegą?
6.10 Co nam w duszy gra... Typy osobowości, komunikacja spersonalizowana i psychologia wpływu
Tabu – mój zasób słów. Ja, czyli kto? Do którego spośród czterech typów osobowości zakwalifikujesz siebie? Jak Cię̨ widzą, tak Cię piszą̨… Jak rozpoznać́ typy osobowości na podstawie wyglądu, zachowania, otoczenia i komunikowania się? Zobaczmy... Prezentacje czterech typów osobowości jako wizualne przykłady charakterów. Test! Poznawanie samego siebie na podstawie wypełnionego testu na określenie charakterystycznego stylu zachowań.
6.11 Autorytet w sytuacjach trudnych  - NOWOŚĆ
Sprawna komunikacja, czyli jak pokonać własne preferencje i ograniczenia komunikacyjne. Asertywne rozbrajanie agresji, manipulacji i presji ze strony innych osób. Własne emocje, jak je poskromić i twórczo wykorzystać w relacjach z podwładnymi.
Komunikacja dostosowana do potrzeb podwładnych i całego zespołu. Jak unikać manipulacji i tzw. gier psychologicznych w relacjach z pracownikami.
6.12 Wizerunek i zasady dress code'u w pracy nauczyciela  - NOWOŚĆ
Public relations. Komunikacja niewerbalna i mowa ciała. Wizerunek nauczyciela/pracownika. Standardy wyglądu – dress code.
Reguły obyczajowe.

Salon Edukacyjny EMPIRIALubię toZnajdz nas na Facebooku Google+Kanał RSS

Używamy cookies i innych technologii m.in. w celach: świadczenia usług i prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się wiecej na temat naszej polityki prywatności i zastosowania plików cookies odwiedż naszą stronę polityki prywatności, i zapoznaj się szczegółowo z naszą polityką i warunkami użytkowania serwisu Salonu Edukacujnego EMPIRIA.

  Akceptuje pliki cookie na tej stronie.
Polityka prywatności