Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego 2019 roku11 edycja kursu trenerskiego w Szczecinie

CYKL SZKOLEŃ DLA NAUCZYCIELI EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ

To nauczyciel w przedszkolu wprowadza dziecko w system edukacji. Pokazuje, jak mogą wyglądać wspólne zajęcia, jak się bawić, uczyć, jak współpracować, co można, a czego nie powinno się robić. Dla dziecka jest to zupełnie nowy świat, który może być niezwykle ciekawy, ale może również być nudny. W efekcie u "malucha" powoli kształtuje się emocjonalny stosunek do edukacji i pojawiają się pierwsze przekonania: lubię/nie lubię chodzić do przedszkola. Dlatego tak bardzo ważne jest odpowiednie przygotowanie przez nauczyciela ciekawych zajęć.

 

7! sposobów na atrakcyjne zajęcia w przedszkolu to pakiet praktycznych inspiracji i różnorodność sprawdzonych metod, gier, zabaw, które pokazują, jak w ciekawy sposób rozwijać u dziecka kreatywność, logiczne myślenie, umiejętności artystyczne, pobudzać ciekawość, przygotowywać do nauki pisania i czytania.

 

Temat 1 – KODOWANIE NA DYWANIE

Zabawy i ćwiczenia usprawniające logiczne myślenie dzieci w wieku przedszkolnym. Korzystanie i rozumienie układu współrzędnych. Kształtowanie umiejętności odczytywania tabeli. Łatwe kodowanie, czyli jak bawić się w programowanie, wykorzystując powszechne materiały. Krok po kroku, czyli jak wydawać polecenia, żeby kod był użyteczny. Instrukcje warunkowe. Optymalizacja kodów. Debugowanie, czyli naprawianie błędów w kodzie.

Temat 2 – ZABAWA W CZYTANIE W PRACY Z MAŁYMI DZIEĆMI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM

Alternatywne metody wspierające proces czytania w wieku przedszkolnym. Etapy wprowadzania nauki czytania poprzez zabawę w pracy z dziećmi najmłodszymi. Gry i zabawy wspierające czytanie – przykłady. Trudności dzieci w nabywaniu umiejętności czytelniczych.

Temat 3 – JAK WSPOMAGAĆ ROZWÓJ MOWY, SŁUCHU ORAZ MOTORYKI DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM – METODA LOGORYTMIKI

Elementy metod C. Orffa, Z. Kodalya, ortofoniczno-muzycznej metody Jadwigi Ewy Nowak, Mobilnej Rekreacji Muzycznej Macieja Kieryła. Elementy rytmiki E. J. Dalcroze'a. Elementy muzykoterapii. Elementy gimnastyki twórczej (ekspresyjnej) Rudolfa Labana. Elementy metody aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss. Elementy pedagogiki zabawy. Muzyczne kodowanie i programowanie. Ćwiczenia głosowe; ćwiczenia artykulacyjne; ćwiczenia ruchowe; ćwiczenia słuchowe; ćwiczenia dynamiczne i agogiczne; ćwiczenia oddechowo-emisyjne; ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej; ćwiczenia kształcące inwencję twórczą.

Temat 4 – ĆWICZENIA I ZABAWY PRZYGOTOWUJĄCE DZIECI DO PROCESU PISANIA

Rola ruchu w procesie uczenia się. Rytm i sekwencje ruchowe w usprawnianiu ręki. Ćwiczenia i zabawy z zakresu dużej motoryki. Ćwiczenia i zabawy usprawniające małą motorykę. Ćwiczenia grafomotoryczne przygotowujące do nauki pisania. Wykorzystanie nietypowych przedmiotów w usprawnianiu mikroruchów. Ćwiczenia i zabawy: kropki, owale, kreski, fale, spirale, jodełki, zygzaki, punkt i linia. Tworzenie dużych prac plastycznych przy wykorzystaniu różnorodnych technik.

Temat 5 – TWÓRCZE PRACE RĘCZNE

Prace plastyczne z wykorzystaniem materiałów plastycznych. Prace techniczno-plastyczne z wykorzystaniem surowców wtórnych. Prace konstrukcyjne z wykorzystaniem naturalnych materiałów. Swobodna ekspresja i twórczość dziecka. Wykorzystanie innych środków przekazu sztuki do wyrażania własnych uczuć i myśli.

Temat 6 – LABORATORIUM PRZEDSZKOLAKA, CZYLI PRAKTYCZNE I MAGICZNE INSPIRACJE PRZEDSZKOLNE

Wykorzystanie materiałów ogólnodostępnych w eksperymentach i doświadczeniach z zakresu edukacji muzycznej, plastycznej, nauk przyrodniczych, fizyki i matematyki. Ćwiczenia praktyczne, pokaz z objaśnieniem (wyjaśnieniem). Pokaz z instruktażem. Ćwiczenia przedmiotowe. Ćwiczenia laboratoryjne. Ćwiczenia produkcyjne (wytwórcze). Planowanie i organizowanie zajęć opartych na eksperymentach, doświadczeniach i obserwacji.

Temat 7 – WYKORZYSTANIE ZABAW PODWÓRKOWYCH W PRACY Z DZIEĆMI

Zasady efektywnej zabawy w relacjach między członkami grupy. Organizacja pracy z grupą: organizacja przestrzeni, przygotowanie zabawy, prowadzenie. Zabawy podwórkowe – poznanie różnych rodzajów zabaw i gier ruchowych stosowanych w grupie. Znaczenie tańców grupowych pomagających w nawiązaniu relacji z innymi osobami.

Kalendariun szkoleń otwartych


Salon Edukacyjny EMPIRIALubię toZnajdz nas na Facebooku Google+Kanał RSS

Używamy cookies i innych technologii m.in. w celach: świadczenia usług i prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się wiecej na temat naszej polityki prywatności i zastosowania plików cookies odwiedż naszą stronę polityki prywatności, i zapoznaj się szczegółowo z naszą polityką i warunkami użytkowania serwisu Salonu Edukacujnego EMPIRIA.

  Akceptuje pliki cookie na tej stronie.
Polityka prywatności