11 edycja kursu trenerskiego w Szczecinie

Mania quizowania
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na TIK-owe 45 minut

A może by tak ksero przenieść do lamusa? Odejść od powielanych testów i zastąpić je narzędziami online? Nic nie tracimy, a zyskujemy czas, zaangażowanie uczniów, nie wspominając o tak przyziemnej rzeczy jak pieniądze. Internetowy test wystarczy przygotować raz, aplikacja sama podsumuje wyniki, a uczniom spodoba się kolorowa, interaktywna forma. Ile trwa przygotowanie testu? Kilka minut. Sprawdźcie!

Czytaj więcej...

Wirtualne platformy grywalizacyjne i komunikacyjne
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na TIK-owe 45 minut

Połączenie uczenia stacjonarnego z uczeniem online (tzw. blended learning) to już nie wyzwanie edukacji XXI wieku, ale rzeczywistość obecna w coraz większej liczbie szkół. Nauka i komunikacja (pomiędzy uczniami oraz uczniami i nauczycielem) w naturalny sposób przenoszą się poza klasę szkolną. Jeśli do nauki dodamy elementy charakterystyczne dla gamifikacji (np. przypisywanie określonych zadań, punktowanie, współpracę pomiędzy uczestnikami, nagradzanie odznakami), wówczas odrabianie zadań domowych czy przygotowanie się na kolejną lekcję uzyskają dodatkowo wymiar zabawowy. Psychologowie są zgodni – nauka połączona z przyjemnością jest najbardziej efektywna. W jaki sposób nauczyciel może budować wiedzę uczniów na tych pozytywnych emocjach? Pierwszym krokiem może być administrowanie wirtualną platformą dla grupy uczniów, na której nauczyciel komunikuje się ze swoimi podopiecznymi, skłania ich do dyskusji, obserwuje tę dyskusję, przypisuje quizy, ankiety, zadania, a potem ma możliwość ich ocenienia (czy docenienia). Może także samodzielnie tworzyć multimedialne lekcje, które angażują uczniów dużo bardziej niż kolejne strony podręcznika. W trzecim kroku pozostaje nam już tylko monitorować aktywność ucznia przy komputerze – tym razem bez ograniczenia czasowego. Zagrajmy w edukację!

Czytaj więcej...

Blogi klasowe i strona internetowa
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na TIK-owe 45 minut

Według danych portalu „Statista” w ciągu ostatnich pięciu lat liczba blogów i stron internetowych zakładanych przez użytkowników Internetu wzrosła o 300%. W trakcie jednej minuty na świecie przybywa kilkaset postów pisanych przez właścicieli własnej przestrzeni w sieci. Coraz więcej nauczycieli decyduje się wyjść z cienia biernego uczestnictwa w wirtualnych wycieczkach czytelniczych. Czasem zaczynają od zamieszczenia wiadomości pod czyimś tekstem lub skomentowania wpisów. Kiedy to nie wystarcza, znajdują jeden z co najmniej stu powodów, dla których warto, aby nauczyciel posiadał własny blog lub własną stronę internetową. Kilka z tych powodów to między innymi: chęć dostępu do materiałów w dowolnym miejscu i czasie, możliwość kontaktu z uczniami, dzielenie się pomysłami na lekcje, gromadzenie zbioru ciekawych pomocy dydaktycznych, posiadanie przestrzeni do pracy w projekcie, prowadzenie koła zainteresowań, pomoc w przygotowywaniu do konkursów, tworzenie kroniki wydarzeń z życia klasy. Lista jest niewyczerpana i zależy tylko od potrzeby danego nauczyciela. Nie zależy natomiast od jego umiejętności informatycznych. Wystarczy, że nauczyciel potrafi obsługiwać przeglądarkę internetową. A potem jeszcze kilka kliknięć i... witamy na stronie/blogu nauczyciela (tu wpisz swoje imię i nazwisko).

Czytaj więcej...


Salon Edukacyjny EMPIRIALubię toZnajdz nas na Facebooku Google+Kanał RSS

Używamy cookies i innych technologii m.in. w celach: świadczenia usług i prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się wiecej na temat naszej polityki prywatności i zastosowania plików cookies odwiedż naszą stronę polityki prywatności, i zapoznaj się szczegółowo z naszą polityką i warunkami użytkowania serwisu Salonu Edukacujnego EMPIRIA.

  Akceptuje pliki cookie na tej stronie.
Polityka prywatności