baner-zyczenia wakacje-2019

Szanowna Pani Dyrektor,
Szanowny Panie Dyrektorze.

Rozpoczynamy rekrutację na szkolenie wyjazdowe dla dyrektorów szkół z cyklu ABC skuteczności dyrektora szkoły.

Tematem wiodącym tegorocznej edycji jest ZARZĄDZANIE SYTUACJĄ KRYZYSOWĄ W PLACÓWCE OŚWIATOWEJ.

Zależy nam na przygotowaniu dyrektorów zarówno pod względem prawno-organizacyjnym jak i psychologicznym przed prawdopodobnie niełatwym nowym rokiem szkolnym. Nasi trenerzy Marek Walaszek – prawnik i Joanna Flis - psycholog opracowali szereg narzędzi prawnych i psychologicznych, jak radzić sobie skutecznie w trudnej sytuacji, jak sprawnie nią zarządzać.

Zapraszam do zapoznania się ze szczegółami oferty.

Ponieważ liczba miejsc jest ograniczona i uwarunkowana rezerwacją do 31 maja
proszę o jak najszybszą deklarację udziału w formie wypełnienia formularza zgłoszeniowego dostępnego na naszej stronie.

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

 

Adresaci: Dyrektorzy, wicedyrektorzy szkół i placówek oświatowych

Czas trwania: 18 godzin dydaktycznych

Termin szkolenia: 21 - 23 sierpnia 2019 r.

Miejsce szkolenia:  Hotel POZNANIANKA***

Hotel położony jest w samym sercu uzdrowiskowej części Kołobrzegu, na skraju parku nadmorskiego. Komfortowe pokoje, relaksujący basen, strefa Wellness&SPA.

Odpłatność za szkolenie: 1390 zł brutto w pokoju 2-osobowym, 1490 zł brutto w pokoju 1-osobowym

Cena obejmuje: szkolenie, zakwaterowanie (2 noclegi), pełne wyżywienie (3 obiady, 2 śniadania, 2 kolacje, serwis kawowy), autorskie materiały szkoleniowe, certyfikat, 18 godzin szkolenia i …niespodziankę.

ZGŁOSZENIA  - na stronie www.empiria.edu.pl w zakładce ZGŁOSZENIE – OTWARTE

Liczba miejsc ograniczona!

WAŻNE!

Termin zgłoszeń – do 31 maja 2019 r.

GŁÓWNE MODUŁY SZKOLENIA:

Dzień pierwszy i drugi:

CO DYREKTOR CZYNIĆ MUSI, CO I W JAKICH GRANICACH MOŻE, A CZEGO CZYNIĆ NIE MOŻE?

Prawne aspekty zarządzania placówką oświatową w sytuacji kryzysowej

Tematyka:

1. Obowiązki i uprawnienia dyrektora szkoły w związku z pracowniczymi akcjami protestacyjnymi (np. strajkiem i inną formą protestu).

· Możliwe rodzaje i formy protestu pracowniczego w szkole:

- strajk – organizacja, przebieg i zakończenie;

- inne możliwe formy protestu nauczycieli i odpowiednie formy działania dyrektora;

- prawa i obowiązki dyrektora placówki oświatowej w okresie protestu pracowniczego.

· Podstawy i zasady odpowiedzialności dyrektora i nauczycieli w związku z organizacją i realizacją zajęć szkolnych w okresie protestu pracowniczego.

·  Dyrektor szkoły jako kierownik jednostki organizacyjnej – relacje dyrektora z organem prowadzącym i organem nadzoru w okresie protestu pracowniczego.

·  Zarządzanie czasem pracy pracowników okresie protestu pracowniczego.

2. Zadania i kompetencje związków zawodowych w świetle przepisów prawa oraz zakres współdziałania dyrektora ze związkami zawodowymi.

· Zasady współpracy ze związkami zawodowymi w szkole.

· Status organizacji związkowej – z którą organizacją i w jakim zakresie dyrektor musi współpracować? (zakładowa organizacja związkowa,  ponadzakładowa organizacja związkowa, reprezentatywna organizacja związkowa). 

· Zakres spraw wymagających obowiązkowej współpracy dyrektora ze związkami zawodowymi i tryb tej współpracy. 

- obowiązek uzyskania opinii z reprezentatywnych organizacji związkowych (np. w zakresie arkusza organizacyjnego);

- obowiązek uzgodnienia z zakładowymi organizacjami związkowymi (np. w zakresie funduszu socjalnego, regulaminu wynagradzania...);

- obowiązek uzyskania opinii zakładowej organizacji związkowej (np. w  zakresie w przypadku wypowiedzenia stosunku pracy);

- obowiązek udzielenia informacji.

· Tryb współdziałania ze związkami zawodowymi w poszczególnych obszarach obowiązkowej współpracy.

3. Problemy związane z nawiązaniem i zmianą stosunku pracy w związku z początkiem roku szkolnego.

4. Aktualne zmiany w prawie oświatowym.

 

Prowadzący: Marek Walaszek –  prawnik, nauczyciel; specjalizuje się głównie w prawie pracy, prawie oświatowym, prawie cywilnym i rodzinnym; działalność szkoleniową i doradczą prowadzi od 1999 r.; współpracuje z organami prowadzącymi i związkami zawodowymi, m.in.
w zakresie wykonywania stosunku pracy oraz konstruowania i zmiany aktów prawa wewnątrzzakładowego (regulaminów pracy, wynagradzania); autor licznych publikacji z zakresu prawa oświatowego i prawa pracy. 

Dzień trzeci

JAK ROZMAWIAĆ W SYTUACJI KRYZYSOWEJ?

Psychologiczne aspekty zarządzania kryzysem w szkole

Tematyka:

  • 1.         Orientacja na stan versus działanie - autodiagnoza osobistych strategii radzenia sobie ze stresem. 
  • 2.         Umysł, mózg i emocje  - neurobiologiczne podstawy funkcjonowania w sytuacji konfliktu.
  • 3.         Heurystyczne przetwarzanie Daniela Kahnemana, a sytuacja konfliktu.
  • 4.         Teoria gier w negocjacjach.
  • 5.         Harwardzki model negocjacji - Roger Fisher, William Ury i Bruce Patton
  • 6.         Walczyć czy współpracować. Negocjacje nastawione na współpracę - cztery podstawy zasad negocjacji.
  • 7.         Granica ustępstw i BATNA

Prowadząca: Joanna Flis – absolwentka psychologii, psychopedagogiki i resocjalizacji, certyfikowany specjalista psychoterapii uzależnień i współuzależnienia, ukończone szkolenia w zakresie zaburzeń odżywiania, dysfunkcji seksualnych, transpłciowości, seksuologii, hiperseksualności, liczne warsztaty z zakresu psychoterapii, treningu interpersonalnego i intrapersonalnego; pracuje pod stałą superwizją; przewodnicząca Koła Naukowego Cyberpsychologii, Uniwersytet SWPS Sopot – w 2017 roku koło wytypowane jako najlepsze koło naukowe; publikacje artykułów na łamach „Psychologii w praktyce”, konsultacja merytoryczna strony zdrowaglowa.pl; redaktor strony psychologiainternetu.pl; udział jako prelegent w największym kongresie psychologów i psychoterapeutów w 2017 roku – prelekcja na temat osobowości w sieci; były konsultant w gazecie FOCUS – ds. psychologii internetu.


Salon Edukacyjny EMPIRIALubię toZnajdz nas na Facebooku Google+Kanał RSS

Używamy cookies i innych technologii m.in. w celach: świadczenia usług i prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się wiecej na temat naszej polityki prywatności i zastosowania plików cookies odwiedż naszą stronę polityki prywatności, i zapoznaj się szczegółowo z naszą polityką i warunkami użytkowania serwisu Salonu Edukacujnego EMPIRIA.

  Akceptuje pliki cookie na tej stronie.
Polityka prywatności