autodestrukcyjneWarsztat wyposaża w praktyczną umiejętność prowadzenia rozmów psychoedukacyjnych z uczniem i jego rodziną odnośnie do autodestrukcyjnych zachowań. Pozwala na prawidłowe zaprojektowanie programu wsparcia ucznia na terenie szkoły i porusza kwestię istotnej współpracy pomiędzy uczniem – szkołą – rodziną ucznia w zakresie możliwych form udzielanej pomocy. W trakcie zajęć określimy, w którym miejscu kończą się możliwości pomocy, jakimi dysponują pedagog lub psycholog szkolny, oraz o tym, jak radzić sobie z sytuacją niepowodzenia w pracy z uczniem wykazującym autodestrukcyjne zachowania.

Adresaci:
pedagodzy, psycholodzy, wychowawcy klas; osoby posiadające teoretyczne podstawy z zakresu autodestrukcji i depresyjnych zachowań młodzieży, mające kontakt z młodzieżą dokonującą samouszkodzeń, po próbach samobójczych, z zaburzeniami depresyjnymi lub odżywiania.

Tematyka:
• Diagnozowanie rodzaju zaburzenia występującego u ucznia.
• Budowanie systemu pomocy i wsparcia – uruchomienie zasobów rodziny, poradni psychologiczno-pedagogicznej,
   poradni zdrowia psychicznego itp.
• Scenariusze rozmowy z uczniem dokonującym samouszkodzeń, po próbie samobójczej, dotkniętym anoreksją.
   Sporządzenie kontraktu współpracy, ustalenie zasad dalszego kontaktu. Praktyczne ćwiczenia.
• Przekazywanie informacji rodzinie nastolatka – miniwarsztaty sposobów komunikacji z rodziną nastolatka, u którego
   występują autodestruktywne zachowania. Wypracowywanie strategii współpracy.
• Zapobieganie rozprzestrzenianiu się fali samookaleczeń i prób samobójczych na terenie szkoły.
• Ochrona zasobów własnych – wypracowanie systemu własnej kontroli nastroju oraz posiadanych zasobów.
   Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.

Czytaj więcej...

wykrzyknikReforma oświaty wprowadza szereg zmian w zakresie nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy z nauczycielami i pracownikami niepedagogicznymi. Co to są za zmiany? Jak i kiedy wprowadzać je w życie? O czym należy pamiętać w okresie przejściowym? Na co zwrócić szczególną uwagę? Zapraszamy na szkolenie, które jest doskonałą okazją, by uporządkować już posiadaną wiedzę, uzupełnić brakujące informacje, a także rozwiać ewentualne wątpliwości dotyczące ruchów kadrowych w okresie wdrażania zmian.

Program szkolenia:

1. Nowa struktura aktów prawnych określających funkcjonowanie systemu oświaty.
2. Nowa struktura systemu oświaty – typy szkół po 01.09.2017 r.  
3. Zasady stosowania Karty Nauczyciela i przepisów przejściowych w latach 2017-2019.
4. Stosunek pracy nauczycieli zatrudnionych w przekształcanych szkołach:
   a) zatrudnienie nauczycieli z mocy prawa w szkole nowego typu – obowiązki w zakresie informowania pracowników;
   b) uzupełnienie zatrudnienia nauczyciela w innej szkole: tryb i warunki – zadania dyrektora i organu prowadzącego;
   c) ograniczenie zatrudnienia nauczycieli – tryb i warunki przewidziane w przepisach przejściowych,
       obowiązki pracodawcy;
   d) przeniesienie nauczyciela w stan nieczynny według przepisów przejściowych;
   e) rozwiązanie stosunku pracy z nauczycielem na podstawie przepisów przejściowych.
5. Stosunek pracy pracowników niebędących nauczycielami w przekształcanych szkołach według regulacji przejściowych –
    obowiązki pracodawcy, zakres i zmiany w stosowaniu przepisów ustawy o pracownikach samorządowych.
6. Nowe regulacje w prawie pracy:
   a) umowy o pracę na czas określony po 22.02.2016 r.,
   b) nowe zasady wydawania świadectw pracy,
   c) nowe zasady zawierania umów-zleceń (obowiązki kadrowe).

Czytaj więcej...

Według najnowszych ustaleń Ministerstwa Edukacji Narodowej programowanie staje się kluczową kompetencją XXI wieku. Dlatego konieczne jest wprowadzenie go do edukacji formalnej już od pierwszej klasy szkoły podstawowej i kontynuowanie aż do klasy maturalnej. Wychodząc naprzeciw potrzebom, wspólnie rozpocznijmy drogę do programowania i zachęćmy do niego uczniów poprzez przygodę w programach Logomocja, Baltie i Scratch.

Adresaci:
nauczyciele każdego poziomu edukacyjnego

Tematyka:
• Programowanie w Logomocji, czyli jak porozumiewać się z żółwiem?
• Tworzenie prostych animacji komputerowych w programie Logomocja Imagine
• Wprowadzenie do programowania w Baltie – poznajemy ciekawe ćwiczenia dla uczniów
• Jak przeprowadzić ciekawe zajęcia z programowania, wykorzystując Scratch?

Czas trwania: 6 godzin dydaktycznych
Cena: 180 zł (obejmuje materiały szkoleniowe/warsztatowe, zaświadczenie, serwis kawowy)
Termin szkolenia: 27.04.2017 r. (czwartek), godz. 14.15-19.15
Miejsce szkolenia: Szczecin

Prowadząca: Małgorzata Abelite – nauczyciel akademicki i w szkole podstawowej w zakresie przedmiotów m.in. dydaktyka informatyki, zajęcia komputerowe, zajęcia techniczne, edukacja zdalna oraz multimedia w edukacji; doktor nauk humanistycznych z zakresu samokształcenia uczniów z wykorzystaniem technik komputerowych; laureat tytułu „Belfer na 6”  w 2012 roku.


Salon Edukacyjny EMPIRIALubię toZnajdz nas na Facebooku Google+Kanał RSS

Używamy cookies i innych technologii m.in. w celach: świadczenia usług i prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się wiecej na temat naszej polityki prywatności i zastosowania plików cookies odwiedż naszą stronę polityki prywatności, i zapoznaj się szczegółowo z naszą polityką i warunkami użytkowania serwisu Salonu Edukacujnego EMPIRIA.

  Akceptuje pliki cookie na tej stronie.
Polityka prywatności