piosenki ze scenki
Jak zaciekawić dzieci muzyką? Jak sprawić, żeby muzyka nie była tylko wesołym rytmem lecącym z głośników? Zapraszamy tych, którzy szukają nowości na wyjątkową „scenkę”, na której głównymi „aktorami” będą piosenki. Warsztaty „Piosenki ze scenki” to inspiracje dla nauczycieli co zrobić, żeby dzieci wstały z krzesełek i poniosła ich wyobraźnia związana z muzyką. Za sprawą wspaniałego aktora, reżysera Wiesława Łągiewki zostaniecie przeniesieni na wspólną scenę, gdzie będziecie śpiewać i tworzyć przeróżne układy i choreografie przy akompaniamencie 17 utworów. Proponujemy warsztat pomysłów na interaktywne lekcje muzyki rytmiki lub zajęcia dodatkowe.

Adresaci:
nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, świetlic szkolnych i środowiskowych

Czytaj więcej...

autodestrukcyjneWarsztat wyposaża w praktyczną umiejętność prowadzenia rozmów psychoedukacyjnych z uczniem i jego rodziną odnośnie do autodestrukcyjnych zachowań. Pozwala na prawidłowe zaprojektowanie programu wsparcia ucznia na terenie szkoły i porusza kwestię istotnej współpracy pomiędzy uczniem – szkołą – rodziną ucznia w zakresie możliwych form udzielanej pomocy. W trakcie zajęć określimy, w którym miejscu kończą się możliwości pomocy, jakimi dysponują pedagog lub psycholog szkolny, oraz o tym, jak radzić sobie z sytuacją niepowodzenia w pracy z uczniem wykazującym autodestrukcyjne zachowania.

Adresaci:
pedagodzy, psycholodzy, wychowawcy klas; osoby posiadające teoretyczne podstawy z zakresu autodestrukcji i depresyjnych zachowań młodzieży, mające kontakt z młodzieżą dokonującą samouszkodzeń, po próbach samobójczych, z zaburzeniami depresyjnymi lub odżywiania.

Tematyka:
• Diagnozowanie rodzaju zaburzenia występującego u ucznia.
• Budowanie systemu pomocy i wsparcia – uruchomienie zasobów rodziny, poradni psychologiczno-pedagogicznej,
   poradni zdrowia psychicznego itp.
• Scenariusze rozmowy z uczniem dokonującym samouszkodzeń, po próbie samobójczej, dotkniętym anoreksją.
   Sporządzenie kontraktu współpracy, ustalenie zasad dalszego kontaktu. Praktyczne ćwiczenia.
• Przekazywanie informacji rodzinie nastolatka – miniwarsztaty sposobów komunikacji z rodziną nastolatka, u którego
   występują autodestruktywne zachowania. Wypracowywanie strategii współpracy.
• Zapobieganie rozprzestrzenianiu się fali samookaleczeń i prób samobójczych na terenie szkoły.
• Ochrona zasobów własnych – wypracowanie systemu własnej kontroli nastroju oraz posiadanych zasobów.
   Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu.

Czytaj więcej...

wykrzyknikReforma oświaty wprowadza szereg zmian w zakresie nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy z nauczycielami i pracownikami niepedagogicznymi. Co to są za zmiany? Jak i kiedy wprowadzać je w życie? O czym należy pamiętać w okresie przejściowym? Na co zwrócić szczególną uwagę? Zapraszamy na szkolenie, które jest doskonałą okazją, by uporządkować już posiadaną wiedzę, uzupełnić brakujące informacje, a także rozwiać ewentualne wątpliwości dotyczące ruchów kadrowych w okresie wdrażania zmian.

Program szkolenia:

1. Nowa struktura aktów prawnych określających funkcjonowanie systemu oświaty.
2. Nowa struktura systemu oświaty – typy szkół po 01.09.2017 r.  
3. Zasady stosowania Karty Nauczyciela i przepisów przejściowych w latach 2017-2019.
4. Stosunek pracy nauczycieli zatrudnionych w przekształcanych szkołach:
   a) zatrudnienie nauczycieli z mocy prawa w szkole nowego typu – obowiązki w zakresie informowania pracowników;
   b) uzupełnienie zatrudnienia nauczyciela w innej szkole: tryb i warunki – zadania dyrektora i organu prowadzącego;
   c) ograniczenie zatrudnienia nauczycieli – tryb i warunki przewidziane w przepisach przejściowych,
       obowiązki pracodawcy;
   d) przeniesienie nauczyciela w stan nieczynny według przepisów przejściowych;
   e) rozwiązanie stosunku pracy z nauczycielem na podstawie przepisów przejściowych.
5. Stosunek pracy pracowników niebędących nauczycielami w przekształcanych szkołach według regulacji przejściowych –
    obowiązki pracodawcy, zakres i zmiany w stosowaniu przepisów ustawy o pracownikach samorządowych.
6. Nowe regulacje w prawie pracy:
   a) umowy o pracę na czas określony po 22.02.2016 r.,
   b) nowe zasady wydawania świadectw pracy,
   c) nowe zasady zawierania umów-zleceń (obowiązki kadrowe).

Czytaj więcej...


Salon Edukacyjny EMPIRIALubię toZnajdz nas na Facebooku Google+Kanał RSS

Używamy cookies i innych technologii m.in. w celach: świadczenia usług i prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się wiecej na temat naszej polityki prywatności i zastosowania plików cookies odwiedż naszą stronę polityki prywatności, i zapoznaj się szczegółowo z naszą polityką i warunkami użytkowania serwisu Salonu Edukacujnego EMPIRIA.

  Akceptuje pliki cookie na tej stronie.
Polityka prywatności