Jak skutecznie zarządzać trudną klasą?

Jak skutecznie zarządzać trudną klasą?

Czy istnieje "złoty środek" w pracy z trudną klasą? Słowo klucz, to r e l a c j a. Trzeba się skupić na relacji. Z doświadczenia wiemy, że tzw. trudni uczniowie weryfikują swoje zachowania na lekcjach, u nauczycieli, których lubią. Tutaj "lubienie" tworzy szacunek, nie odwrotnie. Dobrze, gdy nauczyciel pamięta, że ma bezpośredni wpływ wyłącznie na swoje zachowanie i w oparciu o swoje kompetencje buduje właściwą relację z klasą. Grupa zawsze potrzebuje mądrego mentora, nie zarządcy. Natura wyposażyła nas w neurony lustrzane i dzięki nim szybko "kopiujemy nastrój". Warto wiedzieć jak rozegrać wejście do klasy na lekcję, aby zły nastrój się nie udzielił, jak mówić, żeby uczniowie słuchali, jak ich zachęcić do pożądanego zachowania, jak wreszcie przekonać do siebie ich niepozytywnego lidera, aby grał do "bramki nauczyciela"?

Złoty środek to kompetencje miękkie nauczyciela, zdolność do tworzenia relacji, wprowadzania i utrzymania zasad, umiejętnego interweniowania, gdy zdarzy się trudna sytuacja. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przećwiczyć to co już wiesz w komfortowych warunkach? Zapisz się na szkolenie „Jak skutecznie zarządzać trudną klasą? Pozytywna dysycplina w praktyce
5 marca, 2020 r. w Szczecinie
24 marca, 2020 r. w Koszalinie

Zapisz się na szkolenie już dzisiaj

 

Sprawdź termin szkolenia w kalendarium: