Cykl szkoleniowy dla myślących o myśleniu

7silnia4To nieprawda, że myślenie nie boli. Boli, jeśli się nie umie myśleć. Wszyscy potrafią swobodnie rozmyślać o… niebieskich migdałach. Myślenia logicznego, strukturalnego, dociekania, kreatywności można, a wręcz trzeba się nauczyć. Trudno zaprzeczyć, że nauka myślenia jest głównym i najważniejszym zadaniem szkoły. To umiejętność kluczowa niezbędna w życiu każdego człowieka.

Zamiast więc narzekać, że uczniowie są „całkiem bezmyślni” albo że „w ogóle nie myślą”, nauczmy ich tego!

W dodatku zróbmy to z sensem, interesująco, kreatywnie, zabawnie!

Teoria Gier w Praktyce
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na COGITO ERGO SUM

Teorię gier można określić jako teorię podejmowania decyzji w szczególnych warunkach. Zajmuje się ona logiczną analizą sytuacji konfliktu i kooperacji; bada jak gracze racjonalnie powinni rozgrywać grę. Z przykładami gier spotykamy się w wielu sytuacjach społecznych. Dlatego też zastosowanie gier podczas lekcji ma duże znaczenie dla rozwoju różnych kompetencji uczniów, nie tylko matematycznych. Gry również pozwalają zaangażować uczniów do zajęć i czynności, które są zgodne z naszymi oczekiwaniami, nawet jeśli są one uważane za nudne lub rutynowe.

Czytaj więcej...

Klocki uczące myślenia!
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na COGITO ERGO SUM

Naturalną zdolnością każdego człowieka jest uczenie się w trakcie działania. Nauka poprzez zabawę  to inspirowanie do doświadczania i poszukiwania nowatorskich rozwiązań. Jak nauczyć naszych uczniów kreatywności, eksperymentowania, poszukiwania niestandardowych rozwiązań oraz programowania, wykorzystując klocki Lego i Little Bits? Przekonają się Państwo sami. Ogranicza nas jedynie nasza wyobraźnia.

Czytaj więcej...

Pytam, bo myślę. Myślę, więc pytam
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na COGITO ERGO SUM

Pierwszą zasadą w życiu Leonarda da Vinci była Curiosita – nienasycona ciekawość życia i świata, niezaspakajalne pragnienie ciągłej nauki, pytania, pytania, pytania. Stawiając pytania zdobywamy wiedzę, ale także uczymy się wytrwale dążyć do prawdy, ciekawość prowadzi nas po nieznanych drogach, a znane pokazuje w innych barwach.  Pytaniami otwieramy bramy doświadczeń, relacji. Jak nabyć umiejętność stawiania pytań, by odpowiedzi przychodziły same, by źródłem odpowiedzi  był nie tylko  Internet?  Pytam, bo myślę. Myślę, więc pytam.

Czytaj więcej...

Myślografia, czyli jak organizować i wizualizować własne myśli
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na COGITO ERGO SUM

Myślenie wizualne to sposób na organizowanie własnych myśli, twórcze i kreatywne narzędzie pracy umysłowej, sposób na uczenie się i studiowanie. Narzędzie, które pozwala abstrakcyjne idee przedstawić w prostej formie na kartce papieru. Ułatwia komunikację, czyni ją bardziej przejrzystą. I co jest nie do przecenienia, zdecydowanie ułatwia proces uczenia się i zapamiętywania.

Czytaj więcej...

Kreatywność – nie tylko przywilej artystów!
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na COGITO ERGO SUM

Wokół pojęcia kreatywności narosło wiele mitów i uprzedzeń. Czy kreatywność to rzeczywiście przywilej wybranych? A gdyby tak pokazać uczniom, że kreatywność jest wrodzoną cechą każdego człowieka i wystarczy ją w sobie tylko rozbudzić? Wykorzystajmy narzędzia kreatywnego myślenia, by nasi uczniowie dociekali, uczyli się, zapamiętywali, a wszystko to w atmosferze dobrej zabawy i twórczego uniesienia.

Czytaj więcej...

Logiczne myślenie – życiowa konieczność
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na COGITO ERGO SUM

Logiczne myślenie! Zapewne nie raz słyszeliśmy to sformułowanie, ale czy tak naprawdę wiemy, co ono oznacza? Logiczne myślenie oznacza myśleć na podstawie zgromadzonej wiedzy, czyli tego, co wiemy, oraz na podstawie faktów, które potrafimy udowodnić. Logiczne myślenie, inaczej rozumowanie, to zdolność do integrowania informacji. Jest to umiejętność, dzięki której rozumiemy sens wypowiedzi, czytane książki i magazyny, potrafimy odnieść nowości polityczne do wcześniejszych wydarzeń. Zatem logiczne myślenie staje się życiową koniecznością, którą my, nauczyciele, musimy przekazać uczniom.

Czytaj więcej...

Jak planować lekcje rozwijające myślenie uczniów?
Szkolenie z cyklu 7! sposobów na COGITO ERGO SUM

Każdą lekcję można zaplanować tak, aby uczniowie nie siedzieli na niej bezmyślnie. Co więcej, każdy uczeń może zobaczyć, na jakim poziomie myślenia się znajduje i co może zrobić, żeby wspiąć się  wyżej. Wszyscy uczniowie mogą obserwować, jak ich myślenie zmienia się, przechodząc od znajomości najprostszych faktów do inspirujących dociekań. Dzięki takim metodom jak „heksy” lekcje rozwijające myślenie mogą być ciekawe, intrygujące, zabawne, motywujące!

Czytaj więcej...


Salon Edukacyjny EMPIRIALubię toZnajdz nas na Facebooku Google+Kanał RSS

Używamy cookies i innych technologii m.in. w celach: świadczenia usług i prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się wiecej na temat naszej polityki prywatności i zastosowania plików cookies odwiedż naszą stronę polityki prywatności, i zapoznaj się szczegółowo z naszą polityką i warunkami użytkowania serwisu Salonu Edukacujnego EMPIRIA.

  Akceptuje pliki cookie na tej stronie.
Polityka prywatności