Warsztat wyposaża w praktyczną umiejętność prowadzenia rozmów psychoedukacyjnych z uczniem i jego rodziną odnośnie do autodestrukcyjnych zachowań. Pozwala na prawidłowe zaprojektowanie programu wsparcia ucznia na terenie szkoły i porusza kwestię istotnej współpracy pomiędzy uczniem – szkołą – rodziną ucznia w zakresie możliwych form udzielanej pomocy. W trakcie zajęć określimy, w którym miejscu kończą się możliwości pomocy, jakimi dysponują pedagog lub psycholog szkolny, oraz o tym, jak radzić sobie z sytuacją niepowodzenia w pracy z uczniem wykazującym autodestrukcyjne zachowania.

Czytaj więcej...

Etykiety (łatki, stereotypy) są wszechobecne. Są popularne, bo mocno upraszczają życie. Uwalniają od myślenia, na swój prosty sposób porządkują świat. Niestety są nieprawdziwe i bardzo szkodliwe. Nie ma dobrych etykiet. Wszystkie przekłamują rzeczywistość, blokują rozwój, zakłócają relacje.  Warto jest uwolnić siebie i dzieci od myślenia etykietami i grania ról.

Czytaj więcej...

Skuteczne niwelowanie przez nauczyciela uczniowskich zachowań niepożądanych, agresywnych i naruszających zasady to klucz do sukcesu w radzeniu sobie z codzienną rzeczywistością szkolną na każdym etapie edukacyjnym. Szkolenie dostarcza refleksji oraz praktycznych umiejętności nt. rozpoznawania trudnych zachowań uczniów w klasie i na terenie szkoły oraz rekomenduje rozwiązania w trudnych wychowawczo sytuacjach. Punktem wyjścia szkolenia są założenia terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży, która w sposób szybki i efektywny pozwala poprawić skuteczność oddziaływań wychowawczych wobec uczniów.

Czytaj więcej...

Konstruktywna konfrontacja:
• jest strategią radzenia sobie ze złym zachowaniem ucznia, która umożliwia nauczycielowi rozwiązanie sytuacji bez uciekania się do metod autorytarnych czy środków przymusu;
• prawidłowo stosowana pozwala zachować poczucie godności wszystkich stron zaangażowanych w interakcję;
• jest nieuniknioną częścią procesu nauczania, ponieważ jeśli nauczyciel nie przejmie kontroli – przejmą ją uczniowie.
Umiejętność odpowiadania konstruktywną konfrontacją na agresję i prowokację powinna należeć do podstawowego wyposażenia każdego nauczyciela.
Zapraszamy do uczestnictwa w warsztatach dotyczących radzenia sobie z prowokacyjnymi zachowaniami uczniów z wykorzystaniem metody konstruktywnej konfrontacji.

Czytaj więcej...

Skuteczne wzmacnianie zachowań pożądanych uczniów przez nauczyciela to klucz do sukcesu. Umiejętność doceniania ucznia, dostrzegania i wyszukiwania jego pozytywów, budowanie poczucia jego wartości na mocnych stronach to repertuar profesjonalnych zachowań każdego nauczyciela i wychowawcy. Szkolenie oparte na podstawach terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży dostarcza refleksji oraz praktycznych umiejętności nt. znaczenia nagród, pochwał i przywilejów dla kształtowania pozytywnych zachowań uczniów na różnych etapach rozwoju.

Czytaj więcej...

Sytuacje problematyczne i konfliktowe często budzą lęk. Utożsamiane są bowiem z porażką i zakłóceniami w relacjach. Są one jednak nieuniknione, a nawet potrzebne – świadczą bowiem o tym, że nam na czymś zależy, są motorem innowacji. Kluczem do porozumienia jest jednak ich umiejętne rozwiązywanie, skupione nie na walce, ale na analizie potrzeb i twórczym podejściu.

Czytaj więcej...

Adresaci:
wychowawcy klas, nauczyciele wszystkich typów szkół

Tematyka:
• Zachowania uciążliwe i nieprawidłowe uczniów – przyczyny, różnicowanie, sposoby ich ujawniania w zespole klasowym.
• Wygaszanie trudnych sytuacji wychowawczych na poziomie klasy i wobec jednostki.
• Wzmacnianie sytuacji pożądanych wychowawczo.
• Zasady interwencji w sytuacji łamania granic I nieprzestrzegania  zasad.
• Zachowania nauczyciela wspierające ład i dyscyplinę w klasie.
• Kreowanie zasad w klasie.
• Praca nauczyciela z niepożądanymi zachowaniami  w klasie oparta na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej – podstawowe techniki.
• Współpraca z rodzicem: rozmowa motywująca zgodna z modelem Zaangażuj – Zrozum – Bądź zrozumiałym – Kreuj rozwiązania.

Czytaj więcej...

Uczucia są integralną częścią natury ludzkiej. Służą naszemu rozwojowi i są niezbędne do zrozumienia innych. Nie mamy wpływu na pojawianie się uczuć, a nieumiejętne radzenie sobie z nimi wpływa niekorzystnie na relacje i unicestwia wiele racjonalnych, wydawałoby się sensownych zabiegów wychowawczych (w myśl starego przysłowia „Gdy uczucia hulają – rozum śpi”). Jak zatem reagować w tak wszechobecnych w szkole emocjonalnych sytuacjach?

Czytaj więcej...

Skuteczne utrzymywanie ładu i dyscypliny na lekcji jest kluczowe dla efektywnej realizacji programu dydaktycznego i wspierania rozwoju ucznia. Bezpieczna, obwarowana mądrymi zasadami atmosfera na lekcji zachęca uczniów do myślenia, kreatywności i otwartości. Szkolenie dostarcza refleksji oraz praktycznych umiejętności nt. sposobów kreowania przez nauczyciela przychylnych i wspierających w rozwoju zasad i reguł. W oparciu o założenia terapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży szkolenie rekomenduje praktyczne techniki pracy z niepożądanymi i naruszającymi dyscyplinę zachowaniami uczniów.

Czytaj więcej...

Samodzielność jest wielką wartością, jedynie jednak wtedy, gdy wiąże się jednocześnie z ponoszeniem odpowiedzialności. Małe dzieci lubią być samodzielne, czasem jednak dorośli (w dobrej wierze!) im w tym przeszkadzają. Potem jest coraz ciężej i dzieciom, i dorosłym. Jak zatem nie przeszkadzać dzieciom w samodzielności, jak do niej zachęcać i jak jej nie lekceważyć, aby nie stała się dla dziecka nieopłacalna?

Czytaj więcej...


Salon Edukacyjny EMPIRIALubię toZnajdz nas na Facebooku Google+Kanał RSS

Używamy cookies i innych technologii m.in. w celach: świadczenia usług i prowadzenia statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w swojej przeglądarce internetowej. Aby dowiedzieć się wiecej na temat naszej polityki prywatności i zastosowania plików cookies odwiedż naszą stronę polityki prywatności, i zapoznaj się szczegółowo z naszą polityką i warunkami użytkowania serwisu Salonu Edukacujnego EMPIRIA.

  Akceptuje pliki cookie na tej stronie.
Polityka prywatności