Jak sobie radzić z uczniem z ADHD, zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi (ODD) i zaburzeniami zachowania (CD)

W środowisku szkolnym często spotykamy stwierdzenie: ADHD nie istnieje, to „naukowa nazwa chamstwa”, wszystkie dzieci mają ADHD… Podstawową przyczyną tak wyrażanych stwierdzeń wydaje się być sama natura tego zaburzenia. Z punktu widzenia nauczyciela, który zawodowo nie zajmuje się leczeniem dziecka z ADHD, można zaryzykować stwierdzenie, że to źle wychowane, wulgarne i bezczelne dziecko.
Zaburzenia opozycyjno-buntownicze i zaburzenia zachowania rozwijają się często wtórnie do ADHD, ale dotyczą również dzieci skrzywdzonych emocjonalnie. Przez długi czas w radzeniu sobie z objawami zaburzeń stosowano przyjazne techniki poznawczo-behawioralne. Dziś większą skuteczność odnajduje się w interwencjach humanistycznych i psychodynamicznych.
W warunkach szkolnych sprawdzają się również elementy terapii realistycznej Williama Glassera i Metoda Wspólnej Sprawy Anatola Pikasa.

Kompetencje zdobyte na szkoleniu umożliwią:
• Poznanie różnic w „oprogramowaniu” między dzieckiem z ADHD, ODD, CD a tym o typowym rozwoju
• Wypracowanie strategii postępowania w klasie i szkole wobec trudnych zachowań dzieci z ADHD, ODD, CD
• Tworzenie efektywnego środowiska nauczania dziecka z ADHD, ODD, CD z uwzględnieniem zabezpieczenia działań własnych i szkoły oraz alternatywnych form kształcenia, zgodnie z Rozp. MEN z dnia 9 VIII 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
• Podniesienie komfortu pracy nauczyciela/specjalisty szkolnego
• Efektywne komunikowanie się z rodzicami dziecka z ADHD, ODD, CD oraz rodzicami pozostałych dzieci w klasie

Termin i miejsce:

3.12.2019 r.– SZCZECIN
5.12.2019 r. – GORZÓW WLKP.
10.12.2019 r. - KOSZALIN

Osoba prowadząca:

Małgorzata Kaczyńska – pedagog, psycholog, terapeutka, mediator; posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w szkole, specjalista w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie przedszkoli, szkół i placówek oświatowych (organizowanie i udzielanie pomocy pp uczniom, rodzicom i nauczycielom zgodnie z przepisami prawa oświatowego). Podczas autorskich warsztatów i szkoleń zwraca szczególną uwagę na praktyczne aspekty zastosowania poruszanego zagadnienia. Prywatnie miłośniczka wizualizacji, psów rasy beagel i pieszych wędrówek.

Zapisz się na szkolenie już dzisiaj

Sprawdź termin szkolenia w kalendarium: