Szkolenia otwarte kompetencji dydaktycznych dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej

 

KODOWANIE I PROGRAMOWANIE W EDUKACJI
PRZEDSZKOLNEJ I WCZESNOSZKOLNEJ

Wstęp do programowania czyli gry i zabawy ofline rozwijające logiczne myślenie i kreatywność.
Aplikacje tabletowe, portale i platformy internetowe, programy komputerowe do nauki kodowania i programowania.
Nowe możliwości Scratch 3.0, „Nie taki robot straszny”,
czyli programowanie robotów, prezentacja możliwości i sposobów programowania dostępnych na rynku narzędzi:
Blue-Bota, Dasha & Dota, Codey Rocky, Scottie Go! (inne w zależności od potrzeb).

JAK ROZWIJAĆ KOMPETENCJE MATEMATYCZNE DZIECI W WIEKU
PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM

Matematyka w dźwiękach zaklęta – kształtowanie kompetencji matematycznych dziecka
poprzez aktywność muzyczno-ruchową.
Matematyka okiem plastyka – nabywanie wiadomości i umiejętności matematycznych
poprzez twórczość plastyczno-techniczną.
Eko-matematyka – stymulowanie aktywności matematycznej poprzez działania oparte na kontakcie z przyrodą.

LEKCJE ONLINE BEZ NUDY W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ

Gry edukacyjne z LearningApps i nie tylko. Prezentacja bez nudy: Genially i SMART Learning Suite Online.
Interaktywne karty pracy, czyli jak zamienić PDF w edytowalny materiał?
Gromadzimy nasze zasoby, czyli Wakelet w akcji.

PRZEDSZKOLE ONLINE: NARZĘDZIOWNIK

Nowoczesne prezentacje: POWTOON. Film, nagranie dźwiękowe a może mówiący awatar?
Generatory, czyli jak szybko stworzyć labirynt, domino czy dooble?
Smart Learning Suite Online: tworzenie ćwiczeń, udostępnianie, baza lekcji.
Gotowe

KREATYWNE TRIKI NA USPRAWNIANIE DZIECIĘCEJ MOTORYKI,
czyli ćwiczenia i zabawy usprawniające małą motorykę
dzieci w wieku przedszkolnym

Motoryka a zabawy i ćwiczenia plastyczno-techniczne – usprawnianie ręki poprzez prace twórcze
z wykorzystaniem materiałów naturalnych; oddziaływanie struktur i faktur plastycznych na receptory ręki.
Zabawy matematyczne kształtujące sprawności motoryczne: zabawy konstrukcyjne,
z wykorzystaniem kształtów i figur geometrycznych.
Twórcze ćwiczenia w klasyfikowaniu i segregowaniu przedmiotów.
Kreatywne „PRZYDA-SIE” – wykorzystanie nietypowych przedmiotów w usprawnianiu mikro ruchów.

EDU-FRAJDA – ZABAWY LEŚNE, PARKOWE I PODWÓRKOWE
ROZWIJAJĄCE KOMPETENCJE KLUCZOWE

Wyzwania przyszłości – czym są kompetencje kluczowe i dlaczego są tak ważne?
Kształtowanie kompetencji kluczowych dzieci poprzez kontakt z przyrodą oraz przy wykorzystaniu materiałów
naturalnych i środków ogólnodostępnych – przykłady gier, zabaw i eksperymentów.
„Leśne inspiracje” – czego i jak możemy uczyć podczas wyprawy do lasu?
„Parkowe triki” – sytuacje edukacyjne na spacerze i w parku.
„Podwórkowe patenty” – rozwijanie kompetencji dzieci poprzez zabawy na przedszkolnym/szkolnym podwórku.

LABORATORIUM PRZEDSZKOLAKA

Zabawy badawcze w przedszkolu – czyli jak rozbudzać twórcze postawy dzieci wobec siebie i świata?
Jak rozwijać zdolności poznawcze, umiejętności obserwacji, myślenia i wyobraźni dzieci?
Niezbędnik eksperymentatora – czyli jak przygotować pracownię i wykorzystać materiały
ogólnodostępne w eksperymentach i doświadczeniach?
Laboratorium przedszkolaka – przykładowe doświadczenia i eksperymenty dla dzieci z z akresu edukacji
muzycznej, plastycznej, nauk przyrodniczych, fizyki i matematyki.

LOGORYTMIKA DLA MAŁEGO I WIĘKSZEGO SMERFIKA

Wspomaganie rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym
Jak? Gdzie? Kiedy? Komu? Po co? – czyli rys historyczny oraz założenia teoretyczne, cele i zadania logorytmiki.
Co ze sobą ma wspólnego mowa, muzyka i matematyka? – czyli rytm izowanie mowy w terapii i profilaktyce logopedycznej.
„Śmieszne figle, mądre psoty na logopedyczne kłopoty…” – przykładowe ćwiczenia,
piosenki, gry i zabawy na zajęcia z logorytmiki.