• Dzień Edukacji Narodowej
  • CO JA MOGĘ?! Autorytet dyrektora w sytuacjach trudnych
  • ABONAMENT SZKOLENIOWY2 022-2023

Nasi Trenerzy

Prezentacja trenera w przygotowaniu

Violetta Antkowiak

Dyplomowana nauczycielka z ponad 20-letnim doświadczeniem jako dyrektorka placówki oświatowej sprofilowanej na koncepcję daltońską, metodę projektów inspirowaną Reggio Emilia oraz zarzadzanie/ planowanie scrumowe. Obecnie – wykładowczyni, konsultantka, szkoleniowiec, coach. Przedstawicielka krajowa Dalton International (https://daltoninternational.org). Uczestniczka wielu webinarów w roli ekspertki, autorki artykułów z zakresu koncepcji daltońskiej oraz zarządzania. Wielokrotnie wyróżniana nagrodami prezydenta, kuratora oświaty. Wyróżniona medalem Komisji Edukacji Narodowej oraz Złotym Medalem za Zasługi. Współautorka Programu Wychowania Przedszkolnego "100 Światów", opartego na metodzie projektów. W swojej pracy stawia na relacje i próbuje oddolnie zmieniać edukację.


Prezentacja trenera w przygotowaniu

Piotr Bachoński

Nauczyciel dyplomowany; trener; absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu – filologia polska; ukończył podyplomowe studia z informatyki, zarządzania oświatą, andragogiki oraz Podyplomowe Studia Liderów Oświaty; ma doświadczenie pracy na stanowisku wicedyrektora oraz dyrektora szkoły; trener, tutor, coach; prowadzi szkolenia, warsztaty, webinaria z zakresu edukacji włączającej, storytellingu, motywacji, oceniania, wizualizacji, myślenia krytycznego; autor szkoleń online dla nauczycieli oraz gier edukacyjnych; realizuje procesy kompleksowego wspomagania szkół; prelegent konferencji (m.in. SEO, OSKKO, międzynarodowej Konferencji TOC); publikował w "Dyrektorze szkoły", "Doradcy kariery", "Mazowieckim kwartalniku edukacyjnym. Meritum".


Dr hab. Barbara Bilewicz, profesor UMCS

Ekspertka wczesnej edukacji, doświadczona trenerka, która od 1996 roku jest pracownikiem badawczo-dydaktycznym w Instytucie Pedagogiki UMCS w Lublinie, co świadczy o jej głębokiej znajomości teorii i praktyki. Jej naukowe i praktyczne zainteresowania obejmują m.in. zabawę, innowacje pedagogiczne, alternatywne formy wczesnej edkacji, pedagogikę Friedricha Froebla, podejście Reggio Emilia, wczesną edukację matematyczną, w tym geometryczną. Jest autorką licznych publikacji, w tym kilku monografii, programów wychowania przedszkolnego (np. nagrodzony program „Dar zabawy”, Program „100 światów”) oraz książek, pomocy i aplikacji dydaktycznych. Swoje doświadczenie w zakresie edukacji alternatywnej, w tym koncepcji Froebla, zdobywała w renomowanych ośrodkach naukowych w USA, Wielkiej Brytanii, Włoszech, Irlandii i Niemczech.

Jej pasja do zawodu jest widoczna w różnorodności prowadzonych zajęć dydaktycznych, obejmujących szeroki zakres tematów od współczesnych trendów wczesnej edukacji, po teorię i praktykę zabawy. Jej zaangażowanie zostało docenione licznymi nagrodami, w tym Medalem KEN, Medalem Srebrnym za Długoletnią służbę, nagrodami Rektora UMCS oraz tytułem EDUISPIRATOR. Aktywnie współpracuje z Salonem Edukacyjnym Empiria, co potwierdza jej zaangażowanie w rozwój i dostarczanie wysokiej jakości szkoleń dla nauczycieli.


Joanna Flis

Psycholożka, pedagożka, psychoterapeutka. Doktorantka na Uniwersytecie Szczecińskim. Neuroterapeutka. Związana z czasopismem "Psychologia w Praktyce". Współautorka książek "Teczka pracy psychologa" oraz "Seksualność w praktyce psychologicznej". Zajmuje się popularyzowaniem wiedzy na temat psychologii publikując książki, artykuły naukowe czy udzielając wywiadów w magazynach takich jak "Newsweek", "Rzeczpospolita", "Charaktery", "Wysokie Obcasy". Aktualnie pełni funkcję eksperta w Fundacji "Dbam o mój z@sięg". Prowadzi własny gabinet psychoterapii oraz jest szkoleniowcem. Ma na swoim koncie liczne wystąpienia na konferencjach oraz kongresach naukowych.


Agnieszka Gajewska

Trenerka i Konsultantka Biznesu, Praktyk NLP, Certyfikowana Trenerka FRIS, Trenerka i Coach PCM®, Praktyczka Analizy Transakcyjnej w organizacjach w trakcie nauki. Posiada ogromne oświadczenie w prowadzeniu warsztatów i szkoleń dla kadr systemu oświaty z zakresu kompetencji miękkich w obszarze zarządzania, autoprezentacji, komunikacji interpersonalnej, budowania zespołów, sytuacji trudnych w pracy z grupą. Na swoim koncie ma 10-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń i konsultacji, ponad 4000 godzin przeprowadzonych warsztatów szkoleniowych i ponad 500 h godzin coachingu menedżerskiego.


Anna Górnik

Sędzia z misją. Jej kariera to podróż od szczecińskiej sali wykładowej do stanowiska sędziego, a nawet dalej – do serc uczniów, rodziców i nauczycieli. Dyplom prawniczy na Uniwersytecie Szczecińskim zdobyła w 2000 roku i od razu ruszyła w świat sądów, najpierw jako asesor, a w 2007 roku już jako pełnoprawny sędzia. Przez lata specjalizowała się w skomplikowanych sprawach gospodarczych, co pozwoliło jej awansować na przewodniczącą wydziału, a w 2017 roku objąć stanowisko sędziego sądu okręgowego. Jej fachowość została doceniona także w 2024 roku, gdy powierzono jej dodatkowo funkcję sędziego dyscyplinarnego.

Poza salą rozpraw, jej prawdziwą pasją jest edukacja. Jako wiceprezeska zachodniopomorskiego oddziału Stowarzyszenia Sędziów Polskich IUSTITIA ds. edukacji prawnej, jest głęboko zaangażowana w szerzenie wiedzy o prawie. Jest autorką programu „Stop hejt”, w ramach którego od 2019 roku uczy dzieci i młodzież, jak walczyć z hejtem i jakie są prawne konsekwencje nieodpowiedzialnych zachowań.

To właśnie w kontakcie z ludźmi ujawnia się jej wyjątkowa osobowość. We współpracy z Salonem Edukacyjnym Empiria prowadzi szkolenia dla nauczycieli i dyrektorów, które cieszą się ogromnym uznaniem. Uczestnicy podkreślają, że sędzia ma niezwykłą charyzmę, a jej styl prowadzenia zajęć jest dynamiczny, konkretny i z poczuciem humoru. Dzięki temu potrafi przekształcić zawiłe przepisy prawne w zrozumiałe i angażujące opowieści. Pokazuje, że prawo może być przystępne, a wiedza o nim jest niezbędnym narzędziem w dzisiejszym świecie.


W przygotowaniu

Małgorzata Kaczyńska

Pedagożka, psycholożka, terapeutka i mediatorka, z ponad 25-letnim doświadczeniem w pracy w sektorze edukacji.  Ukończyła studia magisterskie z socjologii (Uniwersytet Szczeciński, 2004) oraz psychologii klinicznej (Uniwersytet SWPS, 2015),co stanowi solidną podstawę jej interdyscyplinarnej wiedzy. Uzupełniła ją specjalistycznymi studiami z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, diagnozy i terapii pedagogicznej oraz psychoterapii. Jej wiedza jest stale aktualizowana poprzez liczne kursy, szkolenia i formy kształcenia zawodowego, w tym z zakresu psychologii klinicznej dzieci i młodzieży (Gdański Uniwersytet Medyczny),szkoły mediacji oraz obecnie z zakresu psychotraumatologii.
Specjalizuje się w obszarze pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Z wielkim entuzjazmem dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem z nauczycielami, specjalistami szkolnymi i dyrektorami szkół i placówek oświatowych wierząc, że tylko solidne podstawy teoretyczne w połączeniu z praktyką dają pełen obraz problemu i skuteczne rozwiązania. Jej warsztaty i szkolenia są autorskie i unikatowe, ponieważ kładzie w nich nacisk na praktykę, w tym siłę i moc efektywnego działania. Uczestnicy cenią jej metody pracy za przejrzystość, konkrety i realne narzędzia, które można natychmiast wdrożyć.


Agata Karolczyk-Kozyra

Nauczycielka języka polskiego, pasjonatka nauczania aktywnego zgodnego z ideą Konfucjusza "Powiedz mi, a zapomnę. Pokaż mi, a zapamiętam. Pozwól mi zrobić, a zrozumiem" oraz z poglądami Janusza Korczaka. W nauczaniu najważniejsze jest dla Niej rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów oraz wskazywanie im przydatności zdobywanej wiedzy i umiejętności w życiu. Autorka bloga edukacyjnego "Kreatywny polonista" www.kreatywnypolonista.blogspot.com oraz licznych artykułów do internetowego czasopisma dla nauczycieli i wychowawców "Problemy Oświaty i Wychowania". Pomysłodawczyni "Maturnocki" – autorskich zajęć powtórzeniowych dla maturzystów, które propaguje podczas licznych spotkań metodycznych. Realizatorka wielu projektów międzynarodowych "Comenius" i "Erasmus+". Prelegentka podczas ogólnopolskich konferencji i spotkań metodycznych. Liderka projektu "Zaproś mnie na swoją lekcję". Ambasadorka programu "Wiosna edukacji". OSEHero. Microsoft Innovative Educator Expert na rok 2020/2021.


Katarzyna Klimek

Trenerka, aktorka, coach. Ukończyła Akademię Teatralną, Wydział sztuki Lalkarskiej w Białymstoku, studia podyplomowe z Logopedii i Pedagogiki ogólnej na Uniwersytecie Szczecińskim, Szkołę Trenerów "Entrepreno", Akademię Menadżera, certyfikowane szkolenie Praktyk NLP oraz certyfikowane szkolenie Coaching wg standardów ICF. Od 2014 jest coachem ICF ACC, od 2018 na poziomie PCC. Jako trenerka pracuje od 2003 roku. Przeprowadziła kilkadziesiąt szkoleń z zakresu kompetencji miękkich tj.: wystąpienia publiczne, coaching, komunikacja interpersonalna, autoprezentacja, motywacja, zarządzanie sobą w stresie, asertywność, budowanie zespołów, integracja, emisja głosu, budowanie poprawnych relacji w pracy. W swoich szkoleniach wykorzystuje techniki trenerskie w połączeniu z elementami teatru.


Joanna Połeć - Trusiuk

Joanna Połeć - Trusiuk

Pedagożka specjalna, trenerka, dyrektorka z powołaniem. Specjalistka pracy z dzieckiem w spektrum autyzmu, gorąca orędowniczka Metody Son Rise w pracy z dziećmi w spektrum.

Członek Rady Dyrektorów Szkół Podstawowych i Liceów Ogólnodostępnych przy MEN.

Przez ponad dwie dekady, z całym sercem i niezwykłą pasją, wkłada swoją energię w misję kształcenia specjalnego. Jako doświadczona dyrektorka największej na Pomorzu Zachodnim szkoły z oddziałami integracyjnymi, nie tylko zarządza, ale przede wszystkim tworzy miejsce, w którym każde dziecko czuje się bezpiecznie i może rozwinąć skrzydła. Jest pedagożką specjalną, logopedką i terapeutką, ale to, co wyróżnia ją najbardziej, to głębokie zaangażowanie.

Jej wykłady i szkolenia to nie tylko teoria — to żywa wiedza, która wypływa prosto
z ponad dwudziestoletniego doświadczenia. W pracy kieruje się zasadą zaufania, szacunku i konsekwencji. To praktyczka, która codziennie udowadnia, że empatia i profesjonalizm mogą zmieniać świat małych ludzi.


Beata Rejmer

Wykwalifikowana pedagożka i dyrektorka szkoły z wieloletnim doświadczeniem. Praktyczka "Oceniania Kształtującego i Doskonalącej Analizy Nauczania". Szkolna organizatorka rozwoju edukacji i trener edukacyjny. Od 2007 r. współpracuje z Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie. W ramach współpracy wprowadza w szkole innowacyjne rozwiązania w zakresie nauczania, zarządzania, współpracy i nadzoru pedagogicznego. W ramach projektu POWER prowadziła procesowe wspomaganie szkół w rozwoju kompetencji kluczowych uczniów. Optymistka wciąż poszukująca nowatorskich (niekonwencjonalnych) metod pracy. W wolnych chwilach maluje obrazy.


Prezentacja trenera w przygotowaniu

Iwona Miller-Rutkowska

Prawniczka, od 1999 r. dyrektor biura ds. zamówień publicznych w jednostce samorządu terytorialnego. Wykładowczyni z zakresu zamówień publicznych z ponad 20 – letnim stażem m.in. na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Szczecińskiego oraz Wyższej Szkole Bankowej. Konsultantka z zakresu zamówień publicznych w projektach współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej. Na co dzień sprawuje nadzór nad udzielaniem zamówień w placówkach oświatowych, prowadzi szkolenia i doradza dyrektorom szkół i placówek oświatowych w zakresie poprowadzenia procedur związanych z zamówieniami publicznymi.


Prezentacja trenera w przygotowaniu

dr hab. Krzysztof Saja

Profesor Uniwersytetu Szczecińskiego, pracownik Instytutu Filozofii i Kognitywistyki z kilkunastoletnim doświadczeniem dydaktycznym, członek Rektorskiej komisji ds. stosowania narzędzi SI. Uczestniczył w kilku konferencjach i seminariach naukowych dotyczących sztucznej inteligencji w edukacji. Na zaproszenie Kuratorium oświaty w Szczecinie oraz Kuratorium Oświaty w Gorzowie w 2023 roku prowadził szkolenia i wykłady w zakresie sztucznej inteligencji dla kilkuset dyrektorów szkół. Brał również aktywny udział jako zaproszony ekspert w konsultacjach dotyczących Polityki Cyfrowej Transformacji Edukacji MEN (2024). Od kilkunastu lat prowadzi również działalność gospodarczą jako konsultant w dziedzinie programowania i architektury aplikacji internetowych w wielu firmach z takich krajów jak Belgia, Japonia, USA, Niemcy, Szwajcaria czy Polska.


Marta Siwak

Trenerka, prelegentka konferencji edukacyjnych a przede wszystkim pasjonatka z misją. Od 2011 r. współpracuje z EMPIRIĄ realizując ciekawe projekty w zakresie doskonalenia nauczycieli. Specjalistka w Salonie Kompetencji Dydaktycznych i Wychowawczych. Jako praktyczka wspiera nauczycieli w nietuzinkowych metodach nauczania, motywowania, integrowania zespołów klasowych, rozwijania kreatywności u uczniów.

Marta to również współzałożycielka oraz dyrektorka Szkoły Podstawowej w MOS. Z zamiłowania nauczycielka języka polskiego oraz historii, a także terapeutka młodzieży znajdującej się na tzw. zakręcie. W codziennej pracy z uczniami łączy naukę z zabawą, koncentruje się na odnajdywaniu talentów, a także pobudzaniu dzieci i młodzieży do twórczego myślenia. Na swoich zajęciach pracuje zgodnie z zasadami neurodydaktyki, wykorzystując typowe i nietypowe, dziwne i zwyczajne gadżety i przedmioty


Aleksandra Sozzo

Aleksandra Sozzo

Pedagog, logopeda, terapeutka integracji sensorycznej, hipoterapeutka. Trenerka i edukatorka z ponad 20-letnim doświadczeniem w pracy z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi. Prowadziła Punkt Przedszkolny przez 13 lat, obecnie kończy studia magisterskie z psychologii dzieci i młodzieży.
Specjalizuje się w rozwoju emocjonalnym i społecznym, wczesnym wspomaganiu rozwoju, arteterapii, muzykoterapii oraz w edukacji opartej na Music Learning Theory Edwina Gordona. Instruktorka ZHP w stopniu podharcmistrza.
Uczestniczka wielu kursów i szkoleń w Polsce i za granicą, m.in.: Positive Psychiatry and Mental Health (University of Sydney),Psychological First Aid (Johns Hopkins University),Suicide Prevention (Wesleyan University),Healing with the Arts (University of Florida),How Music Can Change Your Life (University of Melbourne),a także licznych webinarów i kursów arteterapeutycznych.


Joanna Szczecińska

Nauczycielka informatyki, edukacji wczesnoszkolnej, tyflopedagożka i oligofrenopedagożka. Pasjonatka nowych technologii w edukacji. Autorka scenariuszy zajęć "Koduj z Klasą" z programowania w języku Scratch 2.0 skierowanych dla nauczycieli szkół podstawowych, autorka koncepcji narzędzia dydaktycznego w postaci Maty Edukacyjnej i współautorka programu i scenariuszy zajęć w ramach programu "Mistrzowie Kodowania Junior". Trenerka projektów edukacyjnych (m.in. "Koduj z Klasą", "Mistrzowie Kodowania", "Zaprogramuj przyszłość"). Prelegentka na wielu konferencjach edukacyjnych m.in. "Inspiracje", "K@ssk", "CodeMix - Od zabawy i myślenia algorytmicznego do programowania aplikacji", "Od becika każdy klika", "Dzień nowych technologii w edukacji".


Hubert Teichert

Psycholog, coach i wizjoner, który łączy solidną wiedzę z niekonwencjonalnym podejściem. Założyciel firmy szkoleniowej "Teichert &Partners", od 1998 roku inspiruje do zmiany.

Jego pasja to komunikacja. Jest certyfikowanym trenerem metody DiSC oraz posiada dwa Międzynarodowe Certyfikaty 101–Analizy Transakcyjnej, przyznane przez renomowane instytucje: International Transactional Analysis Association w San Francisco oraz Institute of Transactional Analysis w Cambridge. Podejście Huberta oparte m.in. na terapii holistycznej metodą Gestalt sprawia, że jest ekspertem w zarządzaniu różnorodnością osobowości.

Współpracując z Salonem Edukacyjnym Empiria - szczególną wagę przywiązuje do wspierania środowiska nauczycieli i dyrektorów placówek oświatowych, pomagając im budować skuteczną komunikację, radzić sobie z wyzwaniami i tworzyć harmonijne relacje w szkole.

Profesjonalizm Huberta, połączony z jego unikalnym stylem, sprawia, że każde szkolenie to nie tylko lekcja, ale transformujące doświadczenie, które zmienia sposób, w jaki myślimy o sobie i innych.


Aneta Trych

Psycholożka kliniczna i osobowości; absolwentka Krakowskiego Centrum Psychodynamicznego; terapeutka poznawczo – behawioralna. Certyfikowana trenerka Neurofeedback EEG w zastosowaniach klinicznych oraz treningu szczytowej wydajności, Certyfikowana trenerka FRIS.

W swojej pracy zajmuje się psychoedukacją oraz psychoprofilaktyką skierowaną do osób dorosłych, dzieci i młodzieży.  Prowadzi terapię indywidualną dzieci i osób dorosłych oraz grupy socjoterapeutyczne.

Posiada ponad 20-letnie doświadczenie szkoleniowe z nauczycielami. Podczas szkoleń skupia się na rozwijaniu kluczowych umiejętności psychospołecznych, które są niezbędne w codziennej pracy. Jej celem jest dostarczenie nauczycielom praktycznych narzędzi i wiedzy, które pomagają w efektywnym budowaniu relacji z uczniami, radzeniu sobie z trudnymi sytuacjami oraz rozwijaniu ich potencjału.


Marek Walaszek

Nie jest tylko prawnikiem i nauczycielem — to pasjonat, który od 2014 r., współpracując z Salonem Edukacyjnym EMPIRIA z niezwykłym zaangażowaniem przekształca zawiłości prawa w zrozumiałe narzędzia dla dyrektorów, nauczycieli i organów prowadzących. Jako doświadczony ekspert, specjalizuje się w prawie oświatowym, prawie pracy oraz prawie rodzinnym, oferując realne wsparcie w codziennym funkcjonowaniu placówek edukacyjnych.

Jego warsztaty to coś więcej niż suche przepisy. To dynamiczne spotkania, gdzie dzięki niekonwencjonalnemu stylowi i jasnemu przekazowi, prawne problemy znikają, a uczestnicy zyskują praktyczne rozwiązania i poczucie bezpieczeństwa. Każda publikacja, każde szkolenie, to manifestacja jego misji: by prawo było sprzymierzeńcem, a nie przeszkodą. Wnosi świeże spojrzenie na problemy prawne związane z zarządzaniem, procesami edukacyjnymi i stosunkiem pracy.
Jego praca to prawdziwa pasja, która inspiruje i wzmacnia polską oświatę.


Beata Wierzba

Ekspertka w dziedzinie prawa oświatowego i organizacji pracy placówki oświatowej, a także w zakresie awansu zawodowego nauczycieli. Jej fachowość wynika z wieloletniego doświadczenia na stanowiskach dyrektora szkoły i dyrektora wydziału oświaty w jednostce samorządu terytorialnego (JST). To sprawia, że umiejętnie łączy wiedzę teoretyczną z praktyką. Jest to niezwykle cenne podczas prowadzenia szkoleń i doradztwa. Jako trenerka, specjalizuje się w prowadzeniu warsztatów dla kadry oświatowej, co świadczy o jej głębokiej znajomości potrzeb i wyzwań, z jakimi mierzą się pracownicy edukacji.

Zaangażowanie Beaty Wierzby wykracza poza codzienne obowiązki. Aktywnie uczestniczy w rozwoju systemu edukacji, pełniąc rolę koordynatorki i doradczyni projektów oświatowych. Jej praca w JST pozwoliła jej na szerokie spojrzenie na funkcjonowanie oświaty na poziomie lokalnym, co przekłada się na realne i skuteczne wsparcie dla szkół i nauczycieli

Praca Beaty Wierzby to coś więcej niż zawód — to prawdziwa pasja. Jej entuzjazm i zaangażowanie widać w każdym prowadzonym szkoleniu i doradztwie. Dąży do tego, by inspirować innych do rozwoju, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem.


Monika Zyga

Nauczycielka edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, muzyki i plastyki; logorytmiczka; wykładowca muzykoterapii, logorytmiki, edukacji muzycznej, dydaktyki z grupy przedmiotów artystycznych na studiach wyższych; specjalista w zakresie logopedii szkolnej i surdopedagogiki; wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi z zaburzeniami komunikacji językowej.


Ekomyślnie
"Najgorsze dni tych, którzy lubią to, co robią, są lepsze, niż najlepsze dni tych, którzy nie lubią tego, co robią."
E. James Rohn
Praca dla trenera
Masz problemy z czytaniem, kliknij i użyj tego menu aby wybrać pomocne funkcje